PARTNER SERWISU
rohrgvng

Digital Network miało 2,85 mln zł zysku netto, 6,02 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2024 r.

Omawiane walory:

Digital Network odnotowało 2,85 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 0,91 mln zł zysku rok wcześniej.

Fot. spółka

Zysk operacyjny wyniósł 3,17 mln zł wobec 1,67 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 6,02 mln zł wobec 4,18 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 12,35 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 9,86 mln zł rok wcześniej.

– W okresie pierwszego kwartału 2024 roku, sprzedaż cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH) czyli segmentu rynku na którym działa emitent wyniosła odpowiednio 42,88 mln zł i w stosunku do tej samej bazy firm okazała się wyższa rok do roku o 38 proc. Segment cyfrowej reklamy zewnętrznej utrzymywał w raportowanym okresie trend wzrostowy głównie ze względu na coraz większe zainteresowanie reklamodawców. Rosła w tym okresie liczba nośników cyfrowych dostępnych na rynku, głównie w przestrzeniach zamkniętych takich jak: galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe, kluby fitness, budynki biurowe, obiekty użyteczności publicznej, dworce kolejowe, lotniska, przejścia podziemne, pojazdy komunikacji miejskiej, wagony kolei podmiejskich i aglomeracyjnych. Znacznie wolnej działo się to w przestrzeni miejskiej ze względu na istniejące ograniczenia administracyjne oraz ograniczoną liczbę lokalizacji – czytamy w raporcie.

Według raportu przygotowanego we współpracy OOHlife Izba Gospodarcza (wcześniej Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej) i Domu Mediowego STARCOM (Publicis Group) wartość całego rynku reklamy zewnętrznej wyniosła w I kwartale 2024 roku odpowiednio 167,28 mln zł.

– Emitent prowadzi działalność operacyjną w sprzyjającym otoczeniu rynkowym, którego rozwój stymuluje dobra koniunktura całego rynku reklamowego w Polsce, a w szczególności dynamicznie rosnące udziały cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out Of Home) w rynku reklamy zewnętrznej. Towarzyszy temu systematyczny wzrost cen sprzedaży powierzchni reklamowych oraz emisji spotów promocyjnych, który w 2024 roku powinien wynieść 10 proc. – czytamy dalej.

Kolejnym istotnym czynnikiem wspierającym wzrost spółki ma być rozbudowa własnej sieci ekranów cyfrowych oraz związany z nią wzrost zasięgów reklamowych kampanii prowadzonych w skali ogólnopolskiej.

– Obecną sieć spółki (zarządzaną za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network S.A.) tworzy ponad 20 tysięcy nośników digital, zdywersyfikowanych pod względem wielkości i rodzaju na terenie całego kraju (ekrany outdoor i indor w ponad 300 miastach), ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji premium w największych aglomeracjach miejskich. Planowane tempo rozwoju własnej sieci szacowane jest na między 10 a 15 proc. rocznie – planuje spółka.

➡ Ucz się obserwując realne transakcje na warszawskiej giełdzie ➡ Sprawdź ofertę portfela edukacyjnego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl

Digital Network to notowana na rynku głównym GPW spółka holdingowa działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji Answear i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • 12 ciekawych spółek z dywidendą i rekordowym kursem akcji

    Jeszcze przed wakacjami aż 38 spółek notowanych na GPW podzieli zyski między akcjonariuszy. Do wzięcia jest cała paleta stawek, w tym od firm, w których dywidendy idą w parze z rekordowym kursem akcji. Oto X spółek, na które warto zwrócić uwagę w czerwcowym kalendarium dywidendowym.

  • Digital Network rekomenduje wypłatę łącznie 4,82 zł dywidendy na akcję za 2024 rok

    Digital Network zarekomendował wypłaty dywidendy za 2024 rok w łącznej wysokości 20 078 601,70 zł, tj. 4,82 zł na akcję. Z powyższej kwoty 10 039 300,85 zł, tj. 2,41 zł na akcję zostało wypłacone w formie zaliczki 5 grudnia 2024 r.

  • Dwie strony medalu Digital Network. Oto strategia, ryzyka biznesowe i dywidenda

    Digital Network to jedno z odkryć warszawskiego parkietu po pandemii Covid-19. Na przestrzeni ostatnich 5 lat akcje spółki podrożały o 1.300 proc. Inwestycje dokonane przede wszystkim przed pandemią przygotowały spółkę na silne odbicie rynku reklamy zewnętrznej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat