
Jakub Swadźba, współzałożyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA.
Zapisy wśród inwestorów indywidualnych ruszają 22 stycznia i potrwają do 30 stycznia (do godz. 23:59). 5 lutego zaplanowano przydział akcji, a 7 lutego – pierwszy dzień notowań akcji na GPW.
– Planowane wejście na giełdę to istotny krok, który przyczyni się do dalszego rozwoju naszej Grupy, wzmocnienia naszej pozycji rynkowej oraz zwiększenia wartości dla akcjonariuszy. Jako założyciel, a także akcjonariusz oraz prezes zarządu Diagnostyka SA jestem przekonany, że otworzy to przed nami nowe perspektywy, zarówno w kontekście rozwoju firmy, jak i możliwości dla naszych pracowników. Jednocześnie ułatwi Diagnostyce realizację naszej misji, którą jest pomaganie ludziom dbać o ich zdrowie i żyć dłużej – komentuje Jakub Swadźba, współzałożyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA.
W ramach IPO zaoferowanych jest do 16,14 mln istniejących akcji posiadanych przez LX Beta S.à r.l., podmiot kontrolowany przez MidEuropa III Management Limited. Akcjonariusz sprzedający posiada 47,83 proc. akcji spółki i tyle samo głosów. Pozostałe akcje są w posiadaniu założycieli spółki, kluczowej kadry zarządzającej oraz członków zarządu, którzy nie będą sprzedawać akcji w ofercie. Przed IPO wszystkie akcje posiadają podwójne prawa głosu, jednak po IPO podwójne prawa głosu będą zachowane jedynie przez założycieli, a wszystkie pozostałe akcje zostaną przekształcone w akcje zwykłe. Po IPO założyciele będą posiadać 47,19 proc. akcji i 64,12 proc. praw głosu.
Akcjonariusz sprzedający oraz spółka zobowiązali się, że nie będą sprzedawać ani oferować akcji spółki, z zastrzeżeniem standardowych wyjątków, przez okres 180 dni od daty pierwszego notowania akcji spółki (lock-up), natomiast pozostali akcjonariusze spółki, w tym założyciele, z wyjątkiem akcjonariusza sprzedającego, zobowiązali się do tego przez okres 360 dni od daty pierwszego notowania akcji.
Lider rynku diagnostyki medycznej w Polsce
Grupa Diagnostyka dysponuje rozbudowaną siecią obejmującą ponad 1,1 tys. własnych punktów pobrań krwi, ponad 7 tys. partnerskich punktów pobrań krwi, 156 laboratoriów diagnostycznych oraz 19 pracowni diagnostyki obrazowej. Grupa Diagnostyka oferuje usługi w modelu B2C oraz B2B. W swojej ofercie posiada aż 4 tys. rodzajów badań – od podstawowych testów przesiewowych po wysokospecjalistyczne.
– Jesteśmy liderem w branży diagnostyki medycznej w Polsce, obsługującym ponad 20 milionów pacjentów rocznie i wykonującym przeszło 140 milionów badań. Marka Diagnostyka jest powszechnie rozpoznawana, a z naszych usług skorzystała większość Polaków. Nie jesteśmy anonimową firmą dla inwestorów. Myślę, że dobrze znają nas i nasze usługi, co dodatkowo stanowi istotny atut w kontekście rozpoczętej oferty – dodaje Jakub Swadźba.
Przychody z działalności operacyjnej Grupy w 2023 r. wyniosły 1.597 mln zł, a w pierwszych 9 miesiącach 2024 r. 1.460 mln zł. W okresie od 2021 r. do 2023 r. (z wyłączeniem przychodów związanych z COVID-19) Grupa Diagnostyka osiągnęła średnioroczny wskaźnik wzrostu przychodów z działalności operacyjnej (CAGR) na poziomie około 19 proc., napędzany głównie przez silny wzrost organiczny, wspierany przez przejęcia.