nuyohrxw
Advertisement
PARTNER SERWISU
auerjjek

Answear odbudował dynamikę przychodów. Celuje w 100 mln zł EBITDA w 2026 r.

Omawiane walory:

W ostatnim kwartale minionego roku Answear osiągnął marżę brutto na poziomie 217 mln zł, co oznacza wzrost o 32 proc. rok do roku. EBITDA wzrosła ponad dwukrotnie – do 39 mln zł. Spółka odbudowała dynamikę przychodów i poprawiła rentowność operacyjną. W 2025 r. Answear chce wypracować 80 mln zł EBITDA, a rok później nawet 100 mln zł.

Answear, odbudował, dynamikę, przychodów, Celuje, 100, mln, zł, EBITDA, 2026

Answear odbudował dynamikę przychodów. Celuje w 100 mln zł EBITDA w 2026 r. (Fot. spółka)

– Rok 2024 był dla nas okresem intensywnych inwestycji i przebudowy strategii działania. Skupiliśmy się na rozbudowie oferty, działaniach marketingowych, otwarciu concept store’u oraz przyciągnięciu nowych marek. Dziś mogę powiedzieć, że ten wysiłek się opłacił – odbudowaliśmy dynamikę przychodów, a rentowność operacyjna wróciła na satysfakcjonujący poziom. Zakończyliśmy etap intensywnych inwestycji i zaczynamy zbierać ich owoce, co już znajduje odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.

>> W czwartek, 10 kwietnia, o godz. 13:00 zapraszamy na webinar z Krzysztofem Bajołkiem – prezesem zarządu, Jackiem Dziadusiem – wiceprezesem zarządu ds. finansowych i Kamilem Bajołkiem – dyrektorem marki PRM Answear.com SA

W IV kwartale 2024 roku przychody Answear wyniosły 533 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. rok do roku. Po wyeliminowaniu wpływu umocnienia złotego, dynamika wzrostu w walutach stałych sięgnęłaby 30 proc. Na szczególne podkreślenie zasługuje bardzo dobra sprzedaż na rynku polskim, która wzrosła o 45 proc. rok do roku. Przychody segmentu PRM osiągnęły poziom 46 mln zł, co oznacza niemal dwukrotny wzrost rok do roku. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, Answear pozostaje najszybciej rosnącym fashion e-commercem w Europie.

– Zbudowaliśmy solidne fundamenty pod dalszy, dynamiczny rozwój – zarówno w obszarze wzrostu przychodów, jak i poprawy rentowności. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele: osiągnięcie 80 mln zł EBITDA do końca bieżącego roku oraz 100 mln zł w roku 2026. To wyraz naszej silnej wiary w obrany kierunek i wizję budowy pozycji lidera rynku mody premium i high-end w Europie Środkowej – dodaje Krzysztof Bajołek.

Answear ocenia, że zakończył w większości transformację swojej oferty w kierunku segmentu premium. Nowe marki przyciągają bardziej wymagających klientów, gotowych płacić więcej za jakość i design. Rośnie średnia wartość koszyka, poprawia się struktura sprzedaży, a marka umacnia swoją pozycję w segmencie premium.

– W 2024 roku ponieśliśmy rekordowo wysokie nakłady na marketing – w wysokości 308 mln zł – realizując szeroko zasięgowe kampanie, które znacząco wzmocniły rozpoznawalność marki Answear. Równolegle zwiększyliśmy nakłady inwestycyjne, które wyniosły 30,7 mln zł wobec 11,6 mln zł rok wcześniej. Zainwestowaliśmy m.in. w otwarcie dwóch concept store’ów w warszawskiej Fabryce Norblina – unikalnych przestrzeni, które nie tylko wyróżniają nasze brandy, ale także przyciągają nowe marki do naszej oferty – mówi Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. Finansowych Answear.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat