
Answear odbudował dynamikę przychodów. Celuje w 100 mln zł EBITDA w 2026 r. (Fot. spółka)
– Rok 2024 był dla nas okresem intensywnych inwestycji i przebudowy strategii działania. Skupiliśmy się na rozbudowie oferty, działaniach marketingowych, otwarciu concept store’u oraz przyciągnięciu nowych marek. Dziś mogę powiedzieć, że ten wysiłek się opłacił – odbudowaliśmy dynamikę przychodów, a rentowność operacyjna wróciła na satysfakcjonujący poziom. Zakończyliśmy etap intensywnych inwestycji i zaczynamy zbierać ich owoce, co już znajduje odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.
W IV kwartale 2024 roku przychody Answear wyniosły 533 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. rok do roku. Po wyeliminowaniu wpływu umocnienia złotego, dynamika wzrostu w walutach stałych sięgnęłaby 30 proc. Na szczególne podkreślenie zasługuje bardzo dobra sprzedaż na rynku polskim, która wzrosła o 45 proc. rok do roku. Przychody segmentu PRM osiągnęły poziom 46 mln zł, co oznacza niemal dwukrotny wzrost rok do roku. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, Answear pozostaje najszybciej rosnącym fashion e-commercem w Europie.
– Zbudowaliśmy solidne fundamenty pod dalszy, dynamiczny rozwój – zarówno w obszarze wzrostu przychodów, jak i poprawy rentowności. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele: osiągnięcie 80 mln zł EBITDA do końca bieżącego roku oraz 100 mln zł w roku 2026. To wyraz naszej silnej wiary w obrany kierunek i wizję budowy pozycji lidera rynku mody premium i high-end w Europie Środkowej – dodaje Krzysztof Bajołek.
Answear ocenia, że zakończył w większości transformację swojej oferty w kierunku segmentu premium. Nowe marki przyciągają bardziej wymagających klientów, gotowych płacić więcej za jakość i design. Rośnie średnia wartość koszyka, poprawia się struktura sprzedaży, a marka umacnia swoją pozycję w segmencie premium.
– W 2024 roku ponieśliśmy rekordowo wysokie nakłady na marketing – w wysokości 308 mln zł – realizując szeroko zasięgowe kampanie, które znacząco wzmocniły rozpoznawalność marki Answear. Równolegle zwiększyliśmy nakłady inwestycyjne, które wyniosły 30,7 mln zł wobec 11,6 mln zł rok wcześniej. Zainwestowaliśmy m.in. w otwarcie dwóch concept store’ów w warszawskiej Fabryce Norblina – unikalnych przestrzeni, które nie tylko wyróżniają nasze brandy, ale także przyciągają nowe marki do naszej oferty – mówi Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. Finansowych Answear.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.