ymjxknfj
PARTNER SERWISU
agjqbtqj

Gaming Factory: Liczba sprzedanych egz. ‚JDM: Japanese Drift Master sięgnęła 65 tys.

Omawiane walory:

Łączna liczba sprzedanych kopii gry "JDM: Japanese Drift Master" wynosi 65 tys. szt. od premiery w dniu 21 maja br., podało Gaming Factory. Na pełen zwrot kosztów spółka liczy w ciągu kilku tygodni.

gaming, factory, jdm, gra, akcje, wyniki,

Fot. spółka

– Istotne informacje dotyczące gry ‚JDM: Japanese Drift Master’, która miała swoją premierę na platformach Steam, Epic, Gog w dniu 21 maja 2025 r.:

1. koszt wytworzenia gry na 30 kwietnia: 10 820 tys. zł;

2. koszt marketingu na 30 kwietnia: < 1 000 tys. zł;

3. zaliczki wypłacone przez współwydawcę: 5 880 tys. zł;

4. łączna liczba sprzedanych kopii: 65k szt., w tym:

a) Steam – 56k;

b) inne platformy – 9k.

5. liczba sprzedanych Supporter Pack: 25k sztuk

6. przychód netto Steam na moment publikacji niniejszego raportu (przychód obejmujący zwroty, lokalne podatki, nieobejmujący prowizji Steam): 1 236 tys. USD;

7. aktualna wishlista netto: 835 tys. osób – czytamy w komunikacie.

Wystawione przez graczy w sklepie Steam oceny są na poziomie „w większości pozytywne”, tj. 73 proc. pozytywnych recenzji.

– W ocenie zarządu spółki, sprzedaż gry w pierwszych dniach po premierze pozwoli na odrobienie kosztów produkcji i marketingu w perspektywie kilku tygodni, a wysoki poziom wishlisty i pozytywne oceny graczy pozwolą na długoterminową sprzedaż ‚JDM: Japanese Drift Master’. W kolejnych miesiącach spółka planuje aktualizacje gry w oparciu o roadmapę i oczekiwania graczy oraz wydanie wersji na konsole – czytamy dalej.

Prezes Mateusz Adamkiewicz podkreślił, że aktualne przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1,2 mln USD na Steam pozwalają spółce pracować nad dalszym rozwojem projektu „w komfortowych warunkach”.

– Tylko w ciągu pięciu dni nasze przychody przewyższyły całoroczne wyniki sprzedażowe z 2024 roku, co potwierdza, że spółka jest dziś w zupełnie innym miejscu niż przed premierą. Zakładamy, że pełny zwrot kosztów produkcji nastąpi w ciągu kilku tygodni, biorąc pod uwagę zaliczki wypłacone przez współwydawcę. W nadchodzących dniach część zespołu rozpocznie już prace nad wersją konsolową, której wydanie planujemy na przełom roku – powiedział Adamkiewicz, cytowany w komunikacie.

Na 30 kwietnia 2025 r. całkowity koszt wytworzenia gry wyniósł 10,82 mln zł, natomiast budżet marketingowy poniżej 1 mln zł. Koszty w wysokości 5,88 mln zł zostały pokryte, w formie zaliczek, przez zagranicznego współwydawcę – firmę 4Divinity z grupy GCL Asia.

– Pierwsze dni sprzedaży oceniamy pozytywnie. Początkowe dane pokazują duży potencjał ‚JDM’ jako marki, którą zamierzamy rozwijać przez kolejne lata. Oczywiście, większy peak graczy przy premierze spowodowałby, że nastroje byłyby jeszcze lepsze, ale jesteśmy nową marką, bez trybu multiplayer, co warto uwzględniać przy porównaniach do większych tytułów. Warto natomiast zaznaczyć, że ‚JDM: Japanese Drift Master’ to druga najlepiej oceniana gra samochodowa przy premierze w ostatnich latach. Dobre recenzje powinny przełożyć się na stabilną sprzedaż w kolejnych miesiącach, szczególnie że planujemy dalszy rozwój gry, zarówno techniczny, jak i pod względem dodatkowej zawartości – zakończył prezes.

„JDM: Japanese Drift Master” to gra wyścigowa z otwartym światem, rozgrywką opartą na trzech typach wyścigów (drift, grip, drag), rozbudowanym tuningiem i licencjonowanymi autami marek takich jak Nissan, Mazda, Honda i Subaru. Gra osadzona jest w fikcyjnej japońskiej prefekturze Guntama, a fabuła opowiada historię młodego polskiego kierowcy, który próbuje odbudować swoją karierę na lokalnej scenie driftu. Produkcja działa na silniku Unreal Engine 5 i oferuje dwa tryby jazdy: arcade i simcade. Tytuł dostępny jest w cenie 34,99 USD (119 zł w Polsce) z 15-proc. rabatem w pierwszych tygodniach.

Wcześniej w ub. tygodniu prezes Mateusz Adamkiewicz poinformował ISBtech, że Gaming Factory uważa, iż gra „JDM: Japanese Drift Master” może sprzedać się w wysokich setkach tysięcy kopii w skali roku i ma wielki potencjał, aby stać się longsellerem, tym bardziej, że deweloper ma „konkretny plan” rozwoju tytułu i wydanie w przyszłości również wersji konsolowych.

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole, notowany na głównym rynku GPW. Spółka produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe i gry akcji.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Gaming Factory zapowiada aktualizację strategii

    Gaming Factory przygotowuje aktualizację strategii, w której mają się znaleźć nowe cele rozwojowe oraz kierunki działań na najbliższe kwartały. Publikacja dokumentu planowana jest na koniec września.

  • Sprzedaż JDM: Japanese Drift Master przekroczyła 100 tys. egzemplarzy

    Gaming Factory poinformowało, że sprzedaż gry JDM: Japanese Drift Master na wszystkich platformach przekroczyła 100 tys. egzemplarzy niespełna miesiąc po premierze. Główne działania koncentrują się obecnie na rozszerzaniu zawartości gry, utrzymaniu wysokiego zaangażowania społeczności oraz maksymalnym wykorzystaniu rosnącej liczby zapisów wishlisty, która przekroczyła już 870 tys.

  • Gaming Factory pozytywnie ocenia odbiór gry ‚JDM: Japanese Drift Master’ po premierze

    Gaming Factory pozytywnie ocenia odbiór gry "JDM: Japanese Drift Master", której premiera odbyła się w środę - zarówno pod względem stabilności sprzedaży, jak i reakcji społeczności. Sprzedaż gry rozwija się zgodnie z założeniami spółki.

  • 5 najbardziej oczekiwanych polskich gier w 2025 r.

    Przed nami premiery co najmniej kilku polskich produkcji, które wzbudzają duże zainteresowanie graczy na całym świecie. Mateusz Chrzanowski z Noble Securites wskazuje pięć tytułów, które według danych z platformy Steam mają największy potencjał sprzedażowy.

  • Gaming Factory zamienił Asmodev na Demolish Games

    Gaming Factory nabył 37,8 proc. akcji Demolish Games. Kwota transakcji wyniosła 435 tys. zł i w całości zostanie pokryta środkami ze sprzedaży akcji Asmodev.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat