
Fot. mat. prasowe
Wzrost przychodów, stabilna marża w trudnym otoczeniu
Grupa Kapitałowa Action w I kwartale 2025 roku osiągnęła przychody w wysokości 663,6 mln zł, co oznacza wzrost o 7,8 proc. względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Marża utrzymała się na stabilnym poziomie 8,64 proc., a zysk netto wyniósł 7,71 mln zł. W obliczu dynamicznych zmian rynkowych, spółka postawiła na zwiększenie efektywności operacyjnej oraz rozwój nowych projektów technologicznych.
Uważam za bardzo ważne w tym wymagającym okresie, wypracowanie wyników, które pokazują, że potrafimy dobrze dostosować organizację do dalszego rozwoju. Strategia na najbliższy czas jest prosta: kontynuacja prac wdrożeniowych ERP, rozwój logistyki oraz handlu B2C. Równolegle koncentrujemy swoje działania na trzecim filarze Action – mówi Piotr Bieliński, prezes zarządu Action.
Nowy filar działalności: #ActionTechSolutions i recyklomaty EcoAction
Jednym z głównych kierunków rozwoju jest obecnie trzeci filar biznesowy Action – #ActionTechSolutions. To zbiór projektów technologicznych opartych na współpracy z partnerami technologicznymi i własnych aktywach, skierowany do klientów B2B i instytucjonalnych. Przykładem jest marka EcoAction, oferująca innowacyjne urządzenia kaucyjne – tzw. recyklomaty – przygotowane z myślą o wdrożeniu ustawy kaucyjnej w Polsce.
– Przykładem tego, co robi #ActionTechSolutions jest projekt EcoAction. To też nazwa naszej nowej marki innowacyjnych urządzeń kaucyjnych. Są to automaty produkowane w Polsce, wyposażone w przełomową technologię kompresji butelek PET i puszek ALU – przygotowane z myślą o sklepach, które od jesieni będą objęte ustawą kaucyjną – dodaje Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Action.
Zgodnie z szacunkami, w pierwszych latach obowiązywania ustawy kaucyjnej systemem zostanie objętych ok. 30 tys. sklepów wielkopowierzchniowych, co daje znaczący potencjał rozwoju segmentu EcoAction. Działania te wpisują się w unijną politykę gospodarki o obiegu zamkniętym i zrównoważonego rozwoju.
Silna pozycja w e-commerce i wielokanałowej dystrybucji
Równolegle Action rozwija swój model sprzedaży internetowej zarówno w kanale B2B, jak i B2C. Spółka zarządza szerokim portfolio marek i platform e-commerce, w tym i-serwis, sferis.pl, krakvet.pl, 1.pl czy pomocedlaseniora.pl. Ponadto ACTION produkuje profesjonalny sprzęt gamingowy ACTINA oraz elektronikę użytkową pod marką Activejet.
Obecnie strategia Action zakłada dalszy rozwój logistyki, e-commerce oraz technologii wdrażanych w ramach ActionTechSolutions. Spółka widzi w tym kierunku długoterminowy potencjał wzrostu oraz możliwości zwiększania marż operacyjnych.