
cyber_Folks uruchamia robo_Folks – pierwszego asystenta AI w panelu hostingowym
Asystent AI, który naprawdę działa
Nowy asystent robo_Folks redefiniuje sposób, w jaki użytkownicy korzystają z usług hostingowych. Dzięki analizie kontekstu działania użytkownika system sam identyfikuje obszar, w którym realizowane są operacje, i dobiera odpowiednie procedury techniczne. Eliminuje to konieczność oczekiwania na wsparcie konsultanta i znacząco przyspiesza proces obsługi.
– Większość z nas kojarzyła czatboty w obsłudze klienta raczej negatywnie. Przez lata wiele branż przyzwyczajało nas do tego, że rozmowa była szablonowa, udzielane informacje ogólnikowe, a jeśli chodziło o coś więcej niż tylko przekazanie informacji – kończyło się na rozmowie z człowiekiem, bo robot nie był w stanie niczego realnie załatwić. Dziś przedstawiamy klientom nową formę interfejsu konwersacyjnego. Nasze rozwiązanie sprawuje realną kontrolę nad serwerem i plikami. To jakby porównać automatyczną infolinię przychodni z nowoczesnym robotem, który całkowicie samodzielnie wykonuje całą skomplikowaną operację, od początku do końca, bez udziału lekarza. – informuje Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.
Nowy poziom automatyzacji w hostingu
robo_Folks analizuje konfiguracje techniczne, rekomenduje ustawienia i wspiera użytkownika w rozwiązywaniu problemów. System potrafi samodzielnie weryfikować rekordy DNS, konfigurację domen i certyfikatów SSL oraz sugerować konkretne działania naprawcze. Może również dodawać domeny, tworzyć skrzynki pocztowe i modyfikować pliki konfiguracyjne – a więc faktycznie wykonywać zadania, nie tylko je doradzać.
– To naturalna ewolucja naszej platformy. Po 25 latach w branży widzimy, że klienci potrzebują narzędzi, które nie tylko odpowiadają na pytania, ale faktycznie wykonują zadania. robo_Folks to pierwszy krok w kierunku pełni autonomicznego zarządzania hostingiem, co z pewnością przełoży się na satysfakcję klientów. – podkreśla Łukasz Piecuch, dyrektor technologiczny cyber_Folks.
Wsparcie dla twórców i przedsiębiorców
Asystent AI wspiera również prace programistyczne, generując fragmenty kodu w językach PHP, HTML czy JavaScript, dostosowane do konfiguracji konkretnego serwera. Dzięki inteligentnemu rozpoznawaniu kontekstu robo_Folks analizuje logi, rekomenduje działania zwiększające bezpieczeństwo oraz pomaga optymalizować strony pod kątem szybkości i SEO.
Nowe narzędzie wykonuje operacje, które wcześniej wymagały pomocy specjalistów IT. Dzięki temu mikro, małe i średnie firmy mogą efektywniej zarządzać infrastrukturą oraz poprawiać bezpieczeństwo i wydajność swoich stron.
– Nie są nam znane inne przypadki tak zaawansowanego rozwiązania na świecie w branży hostingowej. Nawet największe firmy globalne dziś oferują wsparcie informacyjne – po stronie klienta natomiast leży ciężar wdrożenia. To oznacza, że polskie firmy, korzystające z tak nowoczesnego hostingu, mogą stawać się bardziej konkurencyjne na arenie międzynarodowej. – mówi Artur Pajkert, dyrektor marketingu cyber_Folks.
Sztuczna inteligencja w strategii rozwoju cyber_Folks
Spółka podkreśla, że wdrożenie robo_Folks jest elementem długofalowej strategii opartej na sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów. Zespół badawczo-rozwojowy pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami wykorzystującymi uczenie maszynowe i predykcyjne zarządzanie zasobami serwerowymi, z celem stworzenia w pełni inteligentnego ekosystemu łączącego hosting, domeny, bezpieczeństwo i chmurę w jedno środowisko.
Grupa cyber_Folks (wcześniej R22) to holding technologiczny wyspecjalizowany w skalowalnych usługach abonamentowych i modelu SaaS. Spółka jest notowana na głównym rynku GPW od 2017 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40.