
Grupa Tarczyński rezygnuje z oferty publicznej akcji
Tarczyński rezygnuje z emisji akcji
Zarząd Tarczyński SA poinformował o decyzji odstąpienia od przeprowadzenia oferty publicznej akcji. Powodem była niesatysfakcjonująca proponowana cena emisyjna uzyskana w procesie budowy księgi popytu.
Spółka podkreśliła, że mimo dużego zainteresowania inwestorów oraz pełnego pokrycia księgi popytu, decyzja o rezygnacji z emisji została podjęta w trosce o wartość dla akcjonariuszy.
– Pomimo dużego zainteresowania inwestorów – za które dziękujemy – oraz pełnego pokrycia księgi popytu, podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od przeprowadzenia emisji akcji. Uznajemy, że to optymalny scenariusz z perspektywy akcjonariuszy i budowy wartości spółki. Dalszy rozwój realizować będziemy poprzez sukcesywne zwiększanie skali produkcji i sprzedaży oraz rozszerzając naszą obecność na rynkach zagranicznych. Dzisiejsza decyzja nie zmienia przyjętej i realizowanej strategii, a dalszy rozwój spółki kontynuowany będzie w dotychczasowym modelu – konsekwentnie wzmacniamy pozycję lidera w segmencie przekąsek białkowych w branży FMCG i systematycznie zwiększamy obecność na rynkach eksportowych – komentuje Jacek Tarczyński, prezes zarządu Tarczyński SA.
Grupa Tarczyński poinformowała, że program inwestycyjny będzie kontynuowany z wykorzystaniem finansowania bankowego oraz środków własnych.
Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.