
Fot. Pexels
Zysk operacyjny wyniósł 103,52 mln euro wobec 103,04 mln euro zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 379,2 mln euro wobec 325,8 mln euro zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 431,63 mln euro w 2023 r. wobec 2 126,73 mln euro rok wcześniej.
Spółka podała, że w 2023 r. poziom nakładów inwestycyjnych (capex) Grupy wyniósł 214,9 mln euro, co stanowi wzrost o 44,5 proc. r/r, a rekordowe inwestycje potwierdzają zaangażowanie AmRest w rozbudowę portfolio restauracji, renowację i modernizację istniejących restauracji oraz rozwój możliwości technologicznych.
– Ożywienie działalności biznesowej i generowanie przepływów pieniężnych, a także osiągnięcie docelowego poziomu delewarowania spowodowało wzrost nakładów inwestycyjnych o ponad 40 proc. Priorytety inwestycyjne AmRest obejmują zwiększenie liczby restauracji w portfelu, zwiększenie możliwości komercyjnych i operacyjnych, w tym cyfryzację i projekty IT, oraz utrzymanie restauracji i systemów w optymalnym stanie – czytamy w raporcie rocznym.
– Z perspektywy modelu biznesowego rozwój solidnej działalności franczyzowej jest kluczowym filarem wzrostu w perspektywie krótkoterminowej. Ponadto Grupa zamierza nadal realizować swoje cele rozwojowe, zwiększać skalę w zarządzaniu łańcuchem dostaw i być liderem w procesach cyfryzacji. Wreszcie, potencjalne akwizycje pozostają ważnym czynnikiem wzrostu AmRest. Grupa jest dobrze przygotowana do konsolidacji lub przejęć w sektorze, które mogłyby zostać określone i wygenerować długoterminową wartość dla akcjonariuszy AmRest – podano.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 4,23 mln euro wobec 4,79 mln euro straty rok wcześniej.
– Duża różnica w wyniku EBIT w stosunku do konsensusu wynika z odpisu wartości aktywów w 4Q23—głównie na rynku francuskim, gdzie m.in. wartość firmy Sushi Shop została przeszacowana w dół o 29 mln EUR. Po skorygowaniu zeszłorocznych wyników o rynek rosyjski, spółka wykazuje wzrosty przychodów i EBITDA na większości rynków z wyjątkiem Francji – skomentował wyniki AmRestu Krzysztof Radojewski, analityk Noble Securities.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.