PARTNER SERWISU
baskksir

Answear odbudował dynamikę przychodów. Celuje w 100 mln zł EBITDA w 2026 r.

Omawiane walory:

W ostatnim kwartale minionego roku Answear osiągnął marżę brutto na poziomie 217 mln zł, co oznacza wzrost o 32 proc. rok do roku. EBITDA wzrosła ponad dwukrotnie – do 39 mln zł. Spółka odbudowała dynamikę przychodów i poprawiła rentowność operacyjną. W 2025 r. Answear chce wypracować 80 mln zł EBITDA, a rok później nawet 100 mln zł.

Answear, odbudował, dynamikę, przychodów, Celuje, 100, mln, zł, EBITDA, 2026

Answear odbudował dynamikę przychodów. Celuje w 100 mln zł EBITDA w 2026 r. (Fot. spółka)

– Rok 2024 był dla nas okresem intensywnych inwestycji i przebudowy strategii działania. Skupiliśmy się na rozbudowie oferty, działaniach marketingowych, otwarciu concept store’u oraz przyciągnięciu nowych marek. Dziś mogę powiedzieć, że ten wysiłek się opłacił – odbudowaliśmy dynamikę przychodów, a rentowność operacyjna wróciła na satysfakcjonujący poziom. Zakończyliśmy etap intensywnych inwestycji i zaczynamy zbierać ich owoce, co już znajduje odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.

>> W czwartek, 10 kwietnia, o godz. 13:00 zapraszamy na webinar z Krzysztofem Bajołkiem – prezesem zarządu, Jackiem Dziadusiem – wiceprezesem zarządu ds. finansowych i Kamilem Bajołkiem – dyrektorem marki PRM Answear.com SA

W IV kwartale 2024 roku przychody Answear wyniosły 533 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. rok do roku. Po wyeliminowaniu wpływu umocnienia złotego, dynamika wzrostu w walutach stałych sięgnęłaby 30 proc. Na szczególne podkreślenie zasługuje bardzo dobra sprzedaż na rynku polskim, która wzrosła o 45 proc. rok do roku. Przychody segmentu PRM osiągnęły poziom 46 mln zł, co oznacza niemal dwukrotny wzrost rok do roku. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, Answear pozostaje najszybciej rosnącym fashion e-commercem w Europie.

– Zbudowaliśmy solidne fundamenty pod dalszy, dynamiczny rozwój – zarówno w obszarze wzrostu przychodów, jak i poprawy rentowności. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele: osiągnięcie 80 mln zł EBITDA do końca bieżącego roku oraz 100 mln zł w roku 2026. To wyraz naszej silnej wiary w obrany kierunek i wizję budowy pozycji lidera rynku mody premium i high-end w Europie Środkowej – dodaje Krzysztof Bajołek.

Answear ocenia, że zakończył w większości transformację swojej oferty w kierunku segmentu premium. Nowe marki przyciągają bardziej wymagających klientów, gotowych płacić więcej za jakość i design. Rośnie średnia wartość koszyka, poprawia się struktura sprzedaży, a marka umacnia swoją pozycję w segmencie premium.

– W 2024 roku ponieśliśmy rekordowo wysokie nakłady na marketing – w wysokości 308 mln zł – realizując szeroko zasięgowe kampanie, które znacząco wzmocniły rozpoznawalność marki Answear. Równolegle zwiększyliśmy nakłady inwestycyjne, które wyniosły 30,7 mln zł wobec 11,6 mln zł rok wcześniej. Zainwestowaliśmy m.in. w otwarcie dwóch concept store’ów w warszawskiej Fabryce Norblina – unikalnych przestrzeni, które nie tylko wyróżniają nasze brandy, ale także przyciągają nowe marki do naszej oferty – mówi Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. Finansowych Answear.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Answear z 17-proc. wzrostem przychodów po 9 miesiącach 2025 r.

    ANSWEAR utrzymał zakładaną dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo bardzo wymagającej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Wstępne przychody ze sprzedaży wyniosły w III kw. 393 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. r/r. Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2025 r., przychody wyniosły 1 145 mln zł, notując wzrost o 17 proc. r/r.

  • Answear: Wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu

    Gośćmi poniedziałkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Krzysztof Bajołek – prezes zarządu oraz Jacek Dziaduś – wiceprezes zarządu ds. finansowych ANSWEAR.com. Tematem spotkania były wyniki za I półrocze 2025 roku.

  • Inwestorzy czekają na „Trzy wiedźmy” i Moody’s. Mocne wzrosty Huuuge i Answear

    "Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, ANSWEAR, Enter Air i Selvita.

  • Answear zwiększa zyski. EBITDA przebiła 20 mln zł w II kwartale

    ANSWEAR.com odnotował znaczącą poprawę rentowności w II kwartale 2025 roku. EBITDA spółki sięgnęła 20,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec straty rok wcześniej. Spółka kontynuuje strategię premiumizacji i umacnia pozycję lidera w regionie.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat