
Answear wstrzymał dostawy do klientów na Ukrainie
– Ponadto emitent informuje, że model działalności zastosowany na rynku ukraińskim powodował generowanie kosztów zmiennych i nie wiąże się z ponoszeniem istotnych stałych kosztów, natomiast elastyczne zarządzanie budżetami marketingowymi daje możliwość ograniczenia wydatków bądź przekierowania ich na pozostałe 9 rynków, na których spółka prowadzi swoją działalność” – czytamy w komunikacie.
Zgodnie z raportem okresowym za III kwartał 2021 r., przychody wygenerowane przez spółkę na rynku ukraińskim po trzech kwartałach 2021 r. wyniosły 68,5 mln zł, co stanowiło ok. 16 proc. łącznych przychodów spółki w danym okresie.
– Zarząd spółki na bieżąco analizuje sytuację w związku z eskalacją konfliktu zbrojnego na Ukrainie. Ewentualne nowe uwarunkowania, istotnie wpływające na generowane wyniki finansowe i sytuację gospodarczą spółki, zostaną zakomunikowane niezwłocznie w osobnych raportach bieżących – czytamy dalej.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Aktualnie Answear.com działa na 10 rynkach. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od stycznia 2021 r.