– Początek 2019 roku był dla nas bardzo intensywny. Oprócz tworzenia i współtworzenia nowych tytułów, koncentrowaliśmy się na przygotowaniach do debiutu na NewConnect. Jesteśmy już na ostatniej prostej, czekamy na zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego przez GPW, a następnie wyznaczenie pierwszego dnia notowań. Wierzymy, że upublicznienie akcji naszej spółki wpłynie na rozpoznawalność Art Games Studio w branży i zwiększy jej wiarygodność dla potencjalnych kontrahentów – informuje Jakub Bąk, prezes Art Games Studio.
W marcu spółka podpisała umowę ze studiem WallRus z Rosji, które pomoże w stworzeniu gry When I Was Young. Fabuła opowiada historię Amerykanina, który wyruszył na wojnę w Wietnamie, by odnaleźć brata.
– Podpisanie umowy ze studiem z Rosji to pierwszy krok w kierunku nawiązywania współpracy z zagranicznymi partnerami. Cenimy taki model prowadzenia biznesu, chcielibyśmy, do końca roku nawiązać relację z przynajmniej jeszcze jednym zespołem spoza kraju. To bardzo otwiera horyzonty i pozwala spojrzeć na niektóre projekty z nieco innej perspektywy – komentuje Jakub Bąk
Studio pracuje obecnie nad ośmioma projektami, których jest twórcą lub współtwórcą. Najbliższe premiery zaplanowano na przełomie Q2/Q3– to Spyhack, Unlucky7 i The Worst Day Ever, które zostaną wydane na komputery stacjonarne. – Liczymy na duże zainteresowanie tymi tytułami. Każdy z nich ma w sobie ogromny potencjał i skonkretyzowaną grupę odbiorców, do której chcemy dotrzeć. Sukces tych premier pozwoli nam ugruntować pozycję w polskiej branży gamedev – dodaje Jakub Bąk.
W czwartym kwartale spółka planuje pięć kolejnych premier, m.in. kontrowersyjny Faither, czyli symulator egzorcysty, który zostanie wydany na PC i konsolę Nintendo Switch, Toolboy – grę platformową o robocie, przygotowywana na konsolę Nintendo Switch oraz wcześniej wspomniany projekt z Rosji, When I Was Young z premierą w listopadzie.
Art Games Studio prowadzi działalność w oparciu o zespoły deweloperskie, rozmieszczone na terenie całego kraju. Studio pracuje obecnie nad uruchomieniem stacjonarnego biura programistów w Warszawie, które będzie tworzyć największe projekty firmy. Obecnie trwa okres rekrutacji i weryfikacji potencjalnych pracowników. Pierwsze wyniki tych działań mają być widoczne już na przełomie roku w postaci tworzonej preprodukcji.
Art Games Studio zostało założone w lipcu 2017 r. Prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w zakresie produkcji i dystrybucji gier na komputery stacjonarne.