
Fot. spółka
Carbon Studio to notowany na NewConnect niezależny producent gier VR. Polski zespół jest twórcą wysoko ocenianej serii gier The Wizards oraz oryginalnego projektu VR osadzonego w świecie fantasy – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.
– Dodatek do The Wizards – Dark Times, coop multiplayer jest już na ukończeniu. Planujemy wydać go jeszcze w tym roku. Jesteśmy w trakcie prac nad przeniesieniem naszych tytułów na platformę PlayStation VR2, przede wszystkim właśnie z serią The Wizards, ale także pozostałymi grami. Apple VR również jest w kręgu naszych zainteresowań – w związku z tą platformą poszerzamy nasz zespół o deweloperów z Unity, którzy współtworzą Iron VR – powiedzieli przedstawiciele zarządu Carbon Studio podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.
Fuzja z Iron VR
Niebawem zakres prac zespołu się powiększy, bowiem studio rozpoczyna prace zmierzające do połączenia ze spółką z Grupy – Iron VR. W ramach tego, zostaną wyemitowane dla akcjonariuszy Iron VR akcje nowej emisji, które zostaną docelowo objęte wnioskiem o wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect. Szacuje się, że rozpoczęcie tego procesu nastąpi w I półroczu 2024 r.
– Po pozytywnym zaopiniowaniu Rad Nadzorczych, postanowiliśmy połączyć doświadczenie dwóch zespołów Grupy w celu zbudowania jednego silnego brandu, skupiającego kompetencje tworzenia zarówno wysoko jak i niskobudżetowych produkcji VR. Wierzymy, że to słuszna decyzja, która w perspektywie długoterminowej powinna zwiększyć naszą dynamikę działania i otworzyć przed nami nowe możliwości biznesowe. Liczymy się z tym, że niektóre podmioty wolą współpracować ze spółką o stabilnej już pozycji na rynku, jaką jest Carbon Studio. Liczymy, że w efekcie wpłynie to także korzystnie na wzrost wartości spółki – powiedzieli przedstawiciele spółki.
W ocenie zarządu Carbon Studio, jeden silny brand skupiający kompetencje tworzenia nisko- i wysokobudżetowych produkcji, przełoży się na większą dynamikę biznesu, co daje potencjał do wzrostów dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy.
Obecnie spółka pracuje nad grą Hunt Together. Gra znajduje się w końcowej fazie produkcji, a studio konsultuje obecnie termin premiery.
– Prace z naszej strony nad tym tytułem są na ukończeniu, zespół pracuje nad balansem rozgrywki i dodatkowym po premierowym contentem. Wspólnie z zespołem Iron VR dopracowujemy teraz roadmapę poszczególnych dodatków (zarówno bezpłatnych jak i płatnych) – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Z NewConnect na rynek główny GPW
Carbon Studio zadebiutowało na NewConnect pod koniec 2019 r. W ubiegłym roku zarząd sygnalizował, że będzie zabiegał o przeniesienie notowań akcji na głównym parkiet GPW. Ostatecznie plany te pokrzyżowała koniunktura na rynku. Podczas wtorkowego czatu inwestorskiego zarząd potwierdził, że zmiana rynku to aktualny temat. Jak dodali przedstawiciele, połączenie z Iron VR zwiększy wycenę i umożliwi sprawną przeprowadzkę na duży parkiet.
– Przejście na główny parkiet nadal pozostaje jednym z naszym głównych celów biznesowych, jednak zależy to od kilku kwestii formalnych – m.in. osiągnięcia odpowiedniej wyceny. Niemniej ufamy, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, a wejście na GPW umożliwi nam zwiększenie skali biznesu oraz umożliwi osiągnięcie zainteresowania ze strony nowej grupy inwestorów, także tych z zagranicy – należy pamiętać, że nasze wszystkie projekty mają potencjał globalny – powiedzieli przedstawiciel zarządu.
– Proces połączenia powinien przypaść niezwłocznie po rejestracji połączenia w KRS – celowany termin to I połowa 2024 r. Po zakończeniu tego procesu i osiągnięciu odpowiedniej kapitalizacji, będziemy kontynuować prace nad prospektem w celu jego złożenia do KNF – dodali przedstawiciele.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR.