
(Fot. spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 96 mln zł wobec 50 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 243 mln zł wobec 92 mln zł zysku rok wcześniej.
Marża EBITDA wyniosła odpowiednio: 9,6 proc. wobec 3,8 proc., zaś skorygowana marża EBITDA: 8,6 proc. wobec 2,9 proc.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2527 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 2442 mln zł rok wcześniej.
– Grupa CCC w czwartym kwartale 2023 r. odnotowała przychód na poziomie 2,5 mld zł, co oznacza najwyższą w historii sprzedaż w pojedynczym kwartale. Wynik ten osiągnięto mimo spowolnienia w sektorze e-commerce i niższej sprzedaży w szyldach Modivo i e-obuwie.pl związanej z nieoptymalną strukturą zapasu. Głównym motorem napędowym wzrostu pozostaje HalfPrice z dynamiką 53 proc. r/r – czytamy w komunikacie.
– W omawianym kwartale Grupa odnotowała skokowy wzrost marży brutto (o 4 pkt proc.) do poziomu 46,7 proc., głównie za sprawą dynamicznego wzrostu marży w segmentach CCC (+8 pkt proc. r/r) oraz HalfPrice (+6 pkt proc. r/r) – czytamy dalej.
Segment CCC w kolejnym już kwartale z rzędu zanotował skokową poprawę rentowności EBITDA, do poziomu przekraczającego 20 proc. Z kolei HalfPrice w minionym kwartale wypracował przeszło 5-krotnie wyższy r/r wynik operacyjny.
– Atrakcyjna oferta produktowa, optymalizacja skali i struktury akcji promocyjnych wraz z lepszymi warunkami zakupu kolekcji przyczyniły się do umocnienia marży brutto w CCC. Powyższe, w połączeniu ze ścisłą dyscypliną kosztową (koszty spadły o 12 proc. r/r; szósty kwartał z rzędu poprawy tego wskaźnika), pozwoliło na wypracowanie wysokiej dwucyfrowej rentowności operacyjnej. HalfPrice, mimo swojego młodego wieku i etapu dynamicznego rozwoju, na którym się znajduje, notuje już wysoką rentowność, powyżej pierwotnie planowanej. Z kolei w Grupie Modivo wchodzimy w nowy rok z dużo lepszą strukturą zapasu, co sprawia, że liczymy na trwałe odbudowanie jej rentowności – powiedział prezes Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
W segmencie CCC w ostatnim kwartale przychody wzrosły o 2 proc. r/r do 1 053 mln zł, zysk EBIT wyniósł 139 mln zł (wobec 22 mln zł straty rok wcześniej); zysk EBITDA poprawił się o 195 proc. r/r i wyniósł 214 mln zł, zaś skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 246 proc. r/r do 193 mln zł.
W segmencie HalfPrice odnotowano wzrost przychodów o 53 proc. r/r do 438 mln zł, „wspierany konsekwentną ekspansją sieci sklepów (+35 proc. r/r) oraz kontynuowanym wzrostem sprzedaży w sklepach LFL”, podano w raporcie. Zysk EBIT wzrósł o 431 proc. r/r do 41 mln zł, zysk EBITDA – o 158 proc. r/r do 84 mln zł, zaś skorygowany zysk EBITDA – o 169 proc. r/r do 84 mln zł.
Przychody Grupy Modivo w ostatnim kwartale spadły o 7 proc. r/r do 1 015 mln zł (eobuwie: -11 proc., Modivo: +2 proc.). Strata EBIT wyniosła 83 mln zł wobec 34 mln zł straty rok wcześniej, strata EBITDA – odpowiednio: 54 mln zł wobec 12 mln zł, zaś strata skorygowana strata EBITDA: 59 mln zł wobec 13 mln zł.
Liczba sklepów na koniec stycznia 2024 r. wyniosła w przypadku CCC – 799 (spadek o 2 proc. r/r), eobuwie – 52 (wzrost o 37 proc. r/r), HalfPrice – 123 (wzrost o 35 r/r).
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w roku obrotowym 2022 r.