
Fot. spółka
– Przyjęcie nowej strategii to ruch, który pozwoli nam na efektywniejszą pracę nad kluczowymi elementami platformy, czyli technologią, marką, ofertą produktową i jakością obsługi. Chcemy bardziej skoncentrować się na naszych kluczowych kompetencjach, oddając bieżącą obsługę w ręce licencjobiorców. Przy czym chodzi głównie o obsługę płatności. Budowa oferty i marki oraz obsługa klientów pozostaje po naszej stronie – komentuje Mateusz Śmieżewski, prezes Gamivo SA.
Platforma Gamivo.com, w tym know-how, technologia, oprogramowanie, logo, domena i strona internetowa, a także wszelka własność intelektualna, pozostaje w posiadaniu Gamivo SA. Gamivo.com Limited będzie nadal operatorem platformy, odpowiedzialnym przede wszystkim za procesowanie płatności i wydawanie produktów cyfrowych do kupujących. Dotychczas był to jedyny operator, a po zmianie strategii może być ich więcej, żaden na zasadach wyłączności. Zmiana ta umożliwia rozpoczęcie poszukiwania nowych partnerów w tym obszarze, którzy koncentrują się na działalności finansowej. Dzięki temu mogą osiągnąć wyższą efektywność tych procesów, ponieważ specjalizują się w obsłudze danych rynków – specyficznych kanałów płatności, marketingowych i sprzedażowych. To jednocześnie zmniejsza dla Gamivo ryzyka wynikające z reżimu prawnego danej lokalizacji. Gamivo SA była i będzie odpowiedzialna za rozwój technologiczny platformy oraz rozwój marki Gamivo.com.
– Zmiana strategii i sprzedaż spółki zależnej to z perspektywy operacyjnej zmiany techniczne. Ze strony klientów i dostawców współpraca będzie wyglądać tak samo, różni się sposób rozliczeń z Gamivo SA – wcześniej była to wypłata dywidendy, a od teraz będą to przychody z udzielenia licencji – wyjaśnia Tomasz Lewandowski, członek zarządu Gamivo SA.
– Zmiana to nie tylko optymalizacja procesów biznesowych, ale również wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów. Teraz, dzięki większej koncentracji na podstawowych zadaniach, będziemy lepiej i szybciej odpowiadać na ich oczekiwania. Również współpraca z lokalnymi operatorami platformy to krok w tym kierunku – pozwoli jeszcze lepiej dostosować się do lokalnych regulacji i przyzwyczajeń konsumentów. Zakładamy, że otworzy to także drogę do wejścia na nowe rynki – dodaje Mateusz Śmieżewski.
Dotychczas Grupa Kapitałowa Gamivo głównie generowała przychody z zarządzania platformą. Po zmianach będą to przede wszystkim opłaty licencyjne od operatorów platformy. Tym samym Grupa Kapitałowa Gamivo może raportować niższe skonsolidowane przychody, ale również niższe koszty.
Równolegle, Gamivo SA i Gamivo.com Limited podpisały umowę znacząco zwiększającą opłatę licencyjną z dotychczasowych 5 proc. od przychodów osiągniętych przez licencjobiorcę z tytułu prowadzenia platformy. Sprzedaż Gamivo.com Limited jest zgodna z przyjętą strategią.
Gamivo to platforma transakcyjna do gier i towarów cyfrowych. Została założona w 2017 roku przez zespół osób z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Spółka zadebiutowała na NewConnect w 2021 r.