
Każdy szczęściu dopomoże, każdy dzisiaj wygrać może – omówienie sprawozdania Huuuge Games po IV kw. 2023 r.
Huuuge osiągnęło największą liczbę aktywnych graczy jeszcze przed pandemią. Z perspektywy czasu można powiedzieć, że okres Covidu zamaskował nieco problemy, ale od II kw. 2021 r. znów dały o sobie znać – liczba graczy mocno spadła i to we wszystkich rodzajach gier. Dziwnym trafem stało się to tuż po przeprowadzeniu oferty publicznej. Co więcej, II kw. 2021 r. to okres nabycia Traffic Puzzle, w którym spółka pokładała wiele nadziei.
– Zgodnie z raportem rocznym 2021 r. planem na 2022 r. był dalszy wzrost, ale jak widać poniżej niewiele z tego wyszło. Kwartał, za kwartałem malała liczba graczy, także w nabytym podmiocie. To zjawisko związane jest z kurczącym się nakładami na pozyskanie graczy, a także zmianą podejścia Apple do prywatności, które wprowadzono w iOS 14. Na przełomie 2020 i 2021 r. spółka wydawała na UA ok. 40 mln USD kwartalnie, natomiast dziś ponad 4 razy mniej – komentuje Paweł Bieniek, analityk StockWatch.pl.
Choć liczba pozyskiwanych graczy malała, w konsekwencji malała ogólna liczba graczy, to mimo wszystko podstawowe gry spółki miały rzeszę wiernych fanów, którzy pozostawali z grą przez długi czas i co najważniejsze dokonywali mikropłatności. Dzięki mniejszemu napływowi świeżych graczy spółce rosną wskaźniki konwersji. Niestety ten proces zakończył się w IV kw. 2022 r.
– Od tego momentu, czyli przez cały 2023 r. spółka zalicza porównywalny procentowo zjazd liczby użytkowników i zjazd liczby płacących użytkowników. W ostatnim kwartale mamy odpowiednio -20 proc. i -19 proc. Od szczytu który miał miejsce w I kw. 2021 r. spadek liczby płacących użytkowników wyniósł już 44 proc. – argumentuje Paweł Bieniek
Więcej o sytuacji fundamentalnej Huuuge Games po IV kw. 2023 r. dowiesz się z najnowszej analizy >> Każdy szczęściu dopomoże, każdy dzisiaj wygrać może – omówienie sprawozdania Huuuge Games po IV kw. 2023 r.
W dalszej części analizy znajdziesz omówienie:
- dynamiki przychodów i rentowności w ujęciu kwartalnym
- trendów w zakresie aktywnych użytkowników i płacących użytkowników
- realizacji najważniejszych KPI
- trendów w obszarze kosztów akwizycji graczy
- rachunku przepływów oraz bilansu
- perspektyw rynku, na którym działa spółka
- kapitalizacji i atrakcyjności obecnej wyceny