Handel i konsumpcja
- Obejrzyj za darmo zapis konferencji IKE Day! To 5 godzin praktycznej wiedzy o inwestowaniu! Sprawdź! REKLAMA
-
-
24 maja 2023
Answear.com będzie dalej prowadzić ekspansję na rynkach zagranicznych i pod koniec tego roku lub na początku 2024 należy spodziewać się otwarć nowych rynków, zapowiedział prezes Krzysztof Bajołek. Dodał, że strategia rozwoju spółki pozostaje niezmienna.
-
19 maja 2023
Zarząd notowanej na GPW spółki holdingowej Mex Polska przyjął uchwałę, zgodnie z którą zarekomendował przeznaczenie na dywidendę 1,07 mln zł, co oznacza 35 proc. jednostkowego zysku netto za 2022 rok (3,1 mln zł). Dywidenda na jedną akcję wyniesie 0,14 zł. Propozycja wypłaty oznacza powrót do zapoczątkowanej kilka lat temu praktyki dywidendowej Mex Polska.
-
-
18 maja 2023
Benefit Systems podtrzymuje outlook na bieżący rok, zakładający m.in. przyrost liczby kart o 280-300 tys. szt., i spodziewa się dobrych wyników w II kw. br., poinformował członek zarządu odpowiedzialny m.in. za finanse Bartosz Józefiak.
-
17 maja 2023
Pepco rozpoczyna swoją działalność w Portugalii. 18 maja marka oficjalnie otworzy swój pierwszy sklep w Coimbrze, a w ciągu pierwszego roku obecności na portugalskim rynku, planuje pojawić się w kluczowych miastach i regionach kraju, w tym. m.in. Lizbonie i Porto. W części z placówek klienci znajdą poszerzony asortyment obejmujący nie tylko odzież i akcesoria dla domu, ale również bogatą ofertę artykułów spożywczych, kosmetyków, środków czystości czy produktów dla zwierząt.
-
16 maja 2023
Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą optymistyczne perspektywy. Strategy& Polska ocenia, że w latach 2021–2027 wartość rynku wzrośnie o 94 mld zł. W ostatnim czasie wzrosty napędza wysoka inflacja, tym bardziej że klienci w poszukiwaniu promocji cenowych częściej kierują się do online’u, ale motorem są też nowinki technologiczne, które stale poprawiają doświadczenia klientów.
-
15 maja 2023
Gamivo kontynuuje świetną passę. Spółka w I kwartale wygenerowała 56,3 mln zł obrotu i rekordowe 12,4 mln zł przychodu. Z kolei zysk netto wzrósł o 124 proc. r/r i wyniósł historyczne 3,5 mln zł.
-
12 maja 2023
Pod koniec kwietnia producent kosmetyków złożył aktualizację prospektu w Komisji Nadzoru Finansowego w związku z projektem wprowadzenia spółki na giełdę.
-
Miraculum w I kwartale 2023 r. odnotowała znaczący wzrost przychodów – w omawianym okresie spółka wypracowała 14,5 mln zł i jest to 37 proc. więcej względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka osiągnęła dodatni wynik na poziomie zysku netto, który wyniósł 0,3 mln zł. Miraculum odnotowało również wzrosty na poziomie EBIT oraz EBIDA, zwiększyła się również marża na sprzedaży.
-
Eurocash odnotował 51,64 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2023 r. wobec 51,7 mln zł straty rok wcześniej. Rynek oczekiwał zmniejszenia ujemnego wyniku do -37 mln zł. Skonsolidowana strata netto ogółem wyniosła w I kw. br. 49,69 mln zł wobec 50,34 mln zł straty rok wcześniej. W piątek rano akcje spółki tanieją o ponad 8 proc.
-
W związku z finalizacją głębokiej zmiany modelu biznesowego Grupy CCC oraz wejścia w kolejną fazę transformacji Grupy Modivo Dariusz Miłek, dotychczasowy przewodniczący rady nadzorczej Grupy CCC, ponownie objął stanowisko prezesa Grupy CCC, nadzorując dalszy rozwój marek CCC oraz HalfPrice, a pełniący tę funkcję przez ostatnie 4,5 roku Marcin Czyczerski został powołany na stanowisko prezesa Grupy Modivo (wcześniej eobuwie.pl) i będzie odpowiedzialny za zwiększenie skali działalności spółki, poprawę jej rentowności i wprowadzenie na giełdę.
-
11 maja 2023
Spółka Gamivo w 2023 roku stawia między innymi na rozwój bazy użytkowników. Jedną z dróg prowadzących do tego celu są współprace z dużymi markami, wśród których właśnie pojawiła się Coca-Cola. Dzięki wspólnej akcji obu firm klienci mają możliwość wymiany punktów zbieranych w aplikacji Coca-Coli na kody zniżkowe, które można wykorzystać na platformie Gamivo.
-
09 maja 2023
Ambra ocenia, że podwyżki cen sprzedaży mogą mieć negatywny wpływ na konsumpcję w najbliższych kwartałach, a skala podwyżek cen może nie być wystarczająca do zachowania w najbliższych kwartałach dotychczasowej rentowności sprzedaży.
-
CCC odnotowało 89 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w I kw. roku obrotowego 2023 (luty-kwiecień 2023) wobec 89 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne szacunkowe dane. Skorygowana EBITDA wyniosła odpowiednio: 77 mln zł wobec 121 mln zł rok wcześniej.
-
05 maja 2023
Według wstępnych danych, w internetowy dystrybutor opon i felg wypracował ponad 165 mln zł przychodów ze sprzedaży w kwietniu. To wynik o 32 proc. wyższy niż rok temu.
-
Dino Polska odnotowało 270,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2023 r. wobec 191,38 mln zł zysku rok wcześniej.
-
28 kwietnia 2023
Średni poziom cen paliw na stacjach tuż przed długim weekendem znacznie się obniżył, jednak uwzględniając sytuację na rynku hurtowym wciąż jest szansa na jeszcze tańsze tankowanie, wynika z komentarza rynkowego analityków BM Reflex.
-
Inter Cars odnotował 745,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 699,58 mln zł zysku rok wcześniej.
-
wczoraj
Auto Partner spodziewa się presji na marżę brutto w wysokości 1-2 proc. w tym roku, poinformował wiceprezes Piotr Janta.
-
26 kwietnia 2023
Gamivo zwołała Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, które zdecyduje o przeprowadzeniu skupu akcji własnych oraz emisji akcji gratisowych. Jest to alternatywna metoda dystrybucji zysku za rekordowy 2022 rok, względem wypłaty dywidendy, z której WZA zrezygnowało. Jak tłumaczy spółka, celem tych działań, poza dystrybucją zysku do akcjonariuszy, jest poprawa płynności notowań akcji spółki.
-
24 kwietnia 2023
Popularna sieć sklepów z wyposażeniem do wnętrz wywiesiła białą flagę. W niedzielę Bed Bath & Beyond poinformowała, że złożyła wniosek o upadłość i restrukturyzację. Notowania w handlu przedsesyjnym spadają o 35 proc. do 0,19 USD.
-
Miraculum odnotowało 2,46 mln zł jednostkowej straty netto w 2022 r. wobec 4,11 mln zł straty rok wcześniej. Wynik netto roku 2022 został w znacznym stopniu obciążony zmianą w linii aktywa z tytułu podatku odroczonego oraz zwiększonymi kosztami odsetek od otrzymanych pożyczek, co jest związane ze wzrostem stóp proc. Spółka pracuje nad dalszą poprawą marży i wyników na każdym poziomie rachunku zysków i strat.
-
21 kwietnia 2023
-
Grupa Mex Polska, która działa w oparciu o pięć konceptów gastronomicznych i ma łącznie 44 lokale, ocenia potencjał rynku na 100 lokali konceptu Pijalnie Wódki i Piwa (wobec 32 obecnie). Grupa chce na bieżąco pozyskiwać nowe, atrakcyjnie zlokalizowane lokale, których budowa będzie finansowana ze środków własnych, kredytów lub środków od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych. Grupa liczy też na dalszą poprawę wyników sprzedaży i zapowiada mocną kontrolę kosztów i utrzymanie marż w tym roku, poinformował prezes Paweł Kowalewski.
-
W 2022 r. Mex Polska wypracowało 81,8 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży. Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) osiągnął 9,8 mln zł (wzrost r/r o 15 proc.). Zysk netto wyniósł 7,2 mln zł, utrzymując stały poziom względem roku poprzedniego. Głównym silnikiem napędu skonsolidowanej sprzedaży jest oferta największego konceptu Grupy "Pijalnia Wódki i Piwa".
-
20 kwietnia 2023
Pepco Group jest przekonana co do osiągnięcia celu na rok obrotowy 2022/2023 (rozpoczęty 1 października 2022) powiększenia sieci o przynajmniej 550 nowych sklepów, poinformowali przedstawiciele Grupy. W I półr. 2022/2023 grupa otworzyła 166 sklepów i ich łączna liczba sięgnęła 4 127.
-
Pepco Group odnotowało 1 184 mln euro przychodów w II kw. roku obrotowego 2022/2023 (tj. styczeń-marzec br.), co oznacza wzrost o 19,7 proc. r/r (przy założeniu stałego kursu walutowego). Sprzedaż grupy w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosła w II kw. o 8,5 proc. r/r.
-
17 kwietnia 2023
CCC odnotowało 401,5 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej w roku obrotowym 2022 (luty 2022 - styczeń 2023) wobec 216,6 mln zł straty rok wcześniej. W 2023 r. spółka chce poprawić rentowność i zmniejszyć zobowiązania finansowe o blisko miliard złotych.
-
14 kwietnia 2023
-
Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w I kwartale 2023 r. wygenerowała 71,4 mln zł przychodów w spółce CDRL SA. Jest to o 8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!
Sprawdź