jvpewweh
Advertisement
PARTNER SERWISU
lpshuelh

Sprzedaż gastronomiczna Sfinksa wzrosła o 10,5 proc. r/r do 18,2 mln zł w sierpniu

Omawiane walory:

Wartość netto sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez lokale (bez sieci Piwiarnia) działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks wyniosła 18,2 mln zł (wzrost o 10,5 proc. r/r) i była realizowana przez 74 lokale w sierpniu 2023 r. Narastająco w okresie styczeń-sierpień przychody restauracji wzrosły o 13,6 proc. r/r do 125,76 mln zł.

Fot. materiały prasowe Sfinks

– W sierpniu szczególnie cieszy mnie wzrost sprzedaży na restauracjach porównywalnych (L2L). Jest on zauważalnie wyższy niż sierpniowa inflacja. Jednak najważniejsze jest to, że obserwujemy także wzrost liczby odwiedzających nas gości. Wpływ na to oczywiście mają działania prosprzedażowe, ale także rosnąca ocena naszych usług przez gości. W kontekście nieco ostudzonych ogólnych nastrojów i mniejszej chęci do wydawania pieniędzy przez konsumentów, z jaką mierzy się gospodarka, wyniki sprzedażowe należy oceniać tym bardziej pozytywnie – powiedział prezes Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.

– Systematycznie pracujemy na umocnienie tego dobrego trendu oraz nad otwarciem kolejnych restauracji. Na wrocławskim Rynku działa już Sphinx, który do tej lokalizacji wrócił po około rocznej przerwie, uruchomiliśmy też latem nowy Sphinx Coctail Bar w Jarocinie, a kolejne lokale są w przygotowaniu. Niedługo też goście restauracji Sphinx będą mogli wypróbować dań ze specjalnej jesiennej oferty, nad którą jeszcze pracujemy – dodał prezes.

Przychody porównywalnej sieci lokali (L2L) w sierpniu wyniosły 17,59 mln zł, co oznacza wzrost o 14,3 proc. r/r. Narastająco wzrost wyniósł 19 proc. r/r do 123,93 mln zł.

Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa.

>> Analizy StockWatch: 9 spółek, które opublikują raporty we wrześniu

Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat