
(Fot Artiom Bujan)
Według Prezesa UOKiK, praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów polegały na:
- wprowadzaniu konsumentów w błąd w toku oferowania obligacji korporacyjnych wyemitowanych przez spółkę poprzez rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji co do bezpieczeństwa inwestycji w wyemitowane obligacje korporacyjne;
- wprowadzaniu konsumentów w błąd w toku oferowania obligacji korporacyjnych wyemitowanych przez spółkę poprzez rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji co do sytuacji finansowej spółki;
- wprowadzaniu konsumentów w błąd w toku oferowania obligacji korporacyjnych wyemitowanych przez spółkę poprzez rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji co do ekskluzywności oferowanych obligacji lub co do dostępności czasowej oferowanych obligacji, w celu nakłonienia konsumentów do podjęcia natychmiastowej decyzji dotyczącej umowy i pozbawienia ich tym samym możliwości świadomego wyboru produktu.
Postępowanie administracyjne wszczęto 6 lutego 2019 r. GetBack poinformował, że będzie brał w nim czynny udział. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym obligacjom GetBack
Pod koniec listopada ubiegłego roku UOKiK nałożył na GetBack karę w wysokości 5,05 mln zł za nieuczciwe praktyki windykacyjne spółki.
GetBack SA w restrukturyzacji jest polską spółką zarządzania wierzytelnościami. W lipcu 2017 r. spółka zadebiutowała na GPW.