
Fot. mat. prasowe
Wirtualna Polska nabyła 40 proc. udziałów w Patronite. Wartość inwestycji to ponad 12,6 mln zł. Jak zaznaczają przedstawiciele firm, na kooperacji mają zyskać także twórcy zrzeszeni na Patronite.
– Patroni ufundowali w Polsce całą generację niezależnych publicystów, radiostacji, gazet, podcasterów czy filmowców. Cieszymy się, że wspólnie z Wirtualną Polską będziemy mogli wykonać kolejny krok w realizacji naszej misji – chcemy sprawić, by wartościowi twórcy mogli docierać ze swoim przekazem do jak najszerszego grona odbiorców, ale również by jak najwięcej z nich mogło zamienić swoją pasję w pracę, wynagradzaną comiesięczną pensją – mówi Tadeusz Chełkowski, założyciel Patronite.pl.
Patronite to największa w Polsce platforma, łącząca utalentowanych twórców z osobami, regularnie wspierającymi ich pasje. Patroni, przekazując comiesięczne wpłaty, budują bliższe relacje z twórcami, którzy z kolei mogą liczyć na stabilne i przewidywalne rozwijanie swoich projektów. Patronite buduje społeczności wokół ludzi z pasją, którzy chcą docierać do swoich odbiorców z wartościowym przekazem i wysokojakościowym contentem. Na platformie zarejestrowanych jest ponad 7 tysięcy niezależnych twórców, wśród których są m.in. publicyści, podcasterzy, sportowcy, youtuberzy i blogerzy, ale także stowarzyszenia czy fundacje.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e- commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 22 mln Polaków.