
Mateusz Tarczyński, CEO Woodpecker.co.
– Rekordowe kwartalne przychody oraz zysk netto zdecydowanie nas cieszą, ponieważ dają przestrzeń do dodatkowych inwestycji rozwojowych, które pozwolą nam dalej budować wartość dla naszych klientów – komentuje Mateusz Tarczyński, prezes Woodpecker.co.
Woodpecker obserwuje wzrost zainteresowania usługami wśród klientów agencyjnych. Jak podaje spółka, plan agency odpowiada już za 36,5 proc. przychodów wobec 29,6 proc. rok wcześniej. Warto dodać, że jest to najbardziej rozbudowany i najdroższy abonament w cenniku spółki.
– Jesteśmy uznawani za jedno z najlepszych narzędzi dla dużych klientów. To dla nas bardzo ważne. Takie zaufanie ze strony agencji motywuje nas do tego, żeby kłaść jeszcze większy nacisk na udoskonalanie technologii i produktu – dodaje Mateusz Tarczyński.
Jedną z przyczyn wzrostu wyników spółki jest rosnąca liczba klientów. Jest to efekt dużej liczby rozpoczętych okresów próbnych oraz uruchomionych przez spółkę kampanii marketingowych, których celem było zaznajomienie użytkowników pakietów Basic z prowadzeniem równoległych kampanii przy wykorzystaniu wielu skrzynek. Spółka ocenia, że dzięki temu w drugim kwartale 2022 roku osiągnęła najlepszy wynik netto w akwizycji klientów od momentu oferty publicznej (uwzględniając churn).

Źródło: Spółka
Abonamenty w podstawowym planie Basic wzrosły r/r z 5 proc. do 8,9 proc., głównie za sprawą promowania go wśród mniejszych przedsiębiorstw. Spadek natomiast zanotował plan Advanced z poziomu 65,4 proc. do 54,76 proc. Woodpecker.co ocenia, że zwiększająca się baza klientów powinna być również widoczna w wynikach finansowych w najbliższych kwartałach.
– Podobnie jak w poprzednim kwartale utrzymuje się pozytywne zainteresowanie planem rocznym zamiast subskrypcji miesięcznych. Plany roczne opłacane są z góry za cały rok i pozytywnie wpływają na przepływy pieniężne spółki. Na dzień 30.06.2022 roku plany roczne stanowiły ilościowo 7,7 proc. wszystkich subskrypcji (wzrost o 2,6 pp. w porównaniu z 2 kwartałem 2021 roku) – czytamy w raporcie.
W całym kwartale (kwiecień – czerwiec 2022 r.) MRR (Monthly Recurring Revenue) w USD wyniósł 1,27 mln, co daje wzrost o prawie 40 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2021 roku. W czerwcu 2022 roku MRR wyniósł 420,5 tys. USD.

Źródło: Spółka
Woodpecker.co to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność rozwoju biznesu poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej. Oprogramowanie wykorzystuje zaawansowane algorytmy, które pomagają zarządzać komunikacją i automatycznie wysyłają spersonalizowane komunikaty, wykrywają odpowiedzi i przypominają o kontakcie. W środę po południu – mimo szerokiej wyprzedaży na rynku – akcje spółki drożeją o 3 proc. Kwadrans przed 14:00 za jeden walor Woodpeckera trzeba zapłacić 16,05 zł.