kpfvkzxu
PARTNER SERWISU
briiucym

Answear zwiększył przychody o ponad 1/4 w I kwartale. Kurs akcji rośnie

Omawiane walory:

Answear miał w I kw. 2025 r. 351,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 22 proc. rdr. W minionym kwartale sprzedaż spółki była wspierana przez zimowe wyprzedaże oraz ofertę kolekcji wiosennej, która spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów.

answear, akcje, handel, wyniki, przychody,

(Fot. spółka)

– Za nami dobry początek roku. Cieszy nas, że już kolejny kwartał z rzędu utrzymujemy atrakcyjną, ponad 20-procentową dynamikę wzrostu przychodów. W minionym roku nasz biznes przeszedł istotną ewolucję – zrealizowaliśmy kluczowe inwestycje w repozycjonowanie marki w kierunku segmentu premium. Obecne wyniki pokazują, że etap inwestycyjny dobiegł końca, a my widzimy pierwsze efekty tych działań – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Utrzymująca się wysoka dynamika wzrostu sprzedaży w I kw. 2025 r. jest rezultatem skutecznego wykorzystania sezonu zimowych wyprzedaży, który został optymalnie zaplanowany zarówno pod względem oferty, jak i polityki cenowej. Dodatkowo, dobre wyniki sprzedażowe były wspierane przez udane wprowadzenie kolekcji wiosennej, która spotkała się z pozytywnym odbiorem klientów.

– Szacunki sprzedaży oceniamy lekko pozytywnie. Raportowane dynamiki są solidne i wstępne przychody plasują się powyżej naszej prognozy. Trzeba jednak pamiętać, że osiągnięta dynamika sprzedaży jest związana z prowadzonymi kosztownymi działaniami marketingowymi i to ich wysokość zdecyduje ostatecznie o raportowanej EBITDA i zysku netto – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.

➡ Czy znasz już portfel Wojciecha Kręckiego, który od 2017 r. zarobił ponad 340%, a w samym 2024 r. 21,5%? ➡ Sprawdź

Sprzedaż spółki wspiera rozwój marki PRM. Co istotne, umacnianiu pozycji marki towarzyszy sukcesywna poprawa jej rentowności, co przekłada się na pozytywny wpływ na ogólną marżowość Answear.

– Z optymizmem patrzymy na pozostałą część roku. Dobrze oceniamy rozpoczętą sprzedaż kolekcji wiosna-lato. Systematycznie poprawiamy naszą ofertę i warunki współpracy markami, co wzmacnia naszą pozycję w segmencie premium zgodnie z obraną strategią. Już teraz dostrzegamy wymierne efekty zeszłorocznych inwestycji, które przekładają się zarówno na poprawę rentowności, jak i utrzymanie wysokiego tempa wzrostu – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Answear z 17-proc. wzrostem przychodów po 9 miesiącach 2025 r.

    ANSWEAR utrzymał zakładaną dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo bardzo wymagającej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Wstępne przychody ze sprzedaży wyniosły w III kw. 393 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. r/r. Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2025 r., przychody wyniosły 1 145 mln zł, notując wzrost o 17 proc. r/r.

  • Answear: Wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu

    Gośćmi poniedziałkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Krzysztof Bajołek – prezes zarządu oraz Jacek Dziaduś – wiceprezes zarządu ds. finansowych ANSWEAR.com. Tematem spotkania były wyniki za I półrocze 2025 roku.

  • Inwestorzy czekają na „Trzy wiedźmy” i Moody’s. Mocne wzrosty Huuuge i Answear

    "Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, ANSWEAR, Enter Air i Selvita.

  • Answear zwiększa zyski. EBITDA przebiła 20 mln zł w II kwartale

    ANSWEAR.com odnotował znaczącą poprawę rentowności w II kwartale 2025 roku. EBITDA spółki sięgnęła 20,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec straty rok wcześniej. Spółka kontynuuje strategię premiumizacji i umacnia pozycję lidera w regionie.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat