
(Fot. spółka)
– Za nami dobry początek roku. Cieszy nas, że już kolejny kwartał z rzędu utrzymujemy atrakcyjną, ponad 20-procentową dynamikę wzrostu przychodów. W minionym roku nasz biznes przeszedł istotną ewolucję – zrealizowaliśmy kluczowe inwestycje w repozycjonowanie marki w kierunku segmentu premium. Obecne wyniki pokazują, że etap inwestycyjny dobiegł końca, a my widzimy pierwsze efekty tych działań – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Utrzymująca się wysoka dynamika wzrostu sprzedaży w I kw. 2025 r. jest rezultatem skutecznego wykorzystania sezonu zimowych wyprzedaży, który został optymalnie zaplanowany zarówno pod względem oferty, jak i polityki cenowej. Dodatkowo, dobre wyniki sprzedażowe były wspierane przez udane wprowadzenie kolekcji wiosennej, która spotkała się z pozytywnym odbiorem klientów.
– Szacunki sprzedaży oceniamy lekko pozytywnie. Raportowane dynamiki są solidne i wstępne przychody plasują się powyżej naszej prognozy. Trzeba jednak pamiętać, że osiągnięta dynamika sprzedaży jest związana z prowadzonymi kosztownymi działaniami marketingowymi i to ich wysokość zdecyduje ostatecznie o raportowanej EBITDA i zysku netto – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Sprzedaż spółki wspiera rozwój marki PRM. Co istotne, umacnianiu pozycji marki towarzyszy sukcesywna poprawa jej rentowności, co przekłada się na pozytywny wpływ na ogólną marżowość Answear.
– Z optymizmem patrzymy na pozostałą część roku. Dobrze oceniamy rozpoczętą sprzedaż kolekcji wiosna-lato. Systematycznie poprawiamy naszą ofertę i warunki współpracy markami, co wzmacnia naszą pozycję w segmencie premium zgodnie z obraną strategią. Już teraz dostrzegamy wymierne efekty zeszłorocznych inwestycji, które przekładają się zarówno na poprawę rentowności, jak i utrzymanie wysokiego tempa wzrostu – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.