
AR Packaging w pełni zintegruje BSC Drukarnia Opakowań po sukcesie wezwania na akcje polskiej firmy. (Fot. mat. prasowe)
Po udanym wezwaniu AR Packaging wycofa BSC Drukarnię Opakowań z GPW. Proces wezwania jest właśnie finalizowany, a transakcja zostanie rozliczona 3 kwietnia. Przekroczenie progu 95 proc. w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu BSC Drukarnia Opakowań umożliwi AR Packaging przeprowadzenie przymusowego wykupu pozostałych akcji spółki.
– Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, docelowo zamierzamy zwiększyć nasz udział w BSC Drukarnia Opakowań do 100 proc., wycofać akcje spółki z obrotu giełdowego i w pełni zintegrować jej działalność z naszą grupą. Cieszę się, że ten scenariusz właśnie się realizuje, umożliwiając nam osiągnięcie synergii operacyjnych i zwiększając możliwości działania spółki na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – powiedział Harald Schulz, prezes AR Packaging.
– Ten krok wpisuje się w nasze plany strategiczne. Dzięki niemu będziemy jeszcze silniejszym partnerem dla naszych kluczowych klientów i na rynku Europy Środkowo-Wschodniej – dodał Schulz.
Zapisy na sprzedaż akcji BSC Drukarnia Opakowań w wezwaniu przyjmowane były od 12 lutego do 26 marca br. Inwestor strategiczny oferował 40,50 zł za każdą akcję polskiej firmy. Na wezwanie odpowiedziała zdecydowana większość akcjonariuszy mniejszościowych.
BSC Drukarnia Opakowań należy do czołówki dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80 proc. produkcji spółki trafia do światowych koncernów, m.in. Procter&Gamble, McDonald’s, Henkel, Avon, Colgate. Posiada dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu, w których zatrudnia ponad 400 pracowników. Akcje BSC Drukarni Opakowań od 2011 r. notowane są na GPW. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 222,26 mln zł w 2018 r.