Notowany na francuskiej giełdzie producent alkoholi zyskiwał dzisiaj nawet 8 proc. Przyczyną gwałtownych wzrostów były doniesienia prasowe, z których wynika, że notowane na giełdzie Belvedere poszukując gotówki rozważa sprzedaż swojej flagowej marki alkoholi – Sobieski.
Według informacji paryskiego dziennika Les Echos należącego do konglomeratu LVMH, przekazanego przez francuski oddział agencji Reuters, holding przygotowuje się już do sprzedaży brandu. Niestety, szczegóły owiane są tajemnicą. Spółka podobno prowadzi już szereg umów objętych klauzulą poufności z potencjalnymi nabywcami, wśród których są inwestorzy branżowi i fundusze. Niestety, do chwili opublikowania niniejszego tekstu, w systemie ESPI nie pojawił się na ten temat żaden komunikat. Ostatni dostępny komunikat mówi o dynamice wzrostu w IV kwartale, natomiast sytuacja finansowa spółki pozostaje ciężka.
Zdaniem francuskich analityków informacja o prowadzeniu rozmów jest pozytywna, ponieważ uzyskane środki mogą znacznie wspomóc sytuację finansową Belvedere. Szacują oni, że transakcja może przynieść nawet kilkaset milionów euro. Tymczasem łączna kwota zobowiązań finansowych grupy przekracza 500 mln euro.
Marka Sobieski to owoc wielu kampanii reklamowych, na które spółka wyłożyła znaczne sumy. W jednej z nich wystąpił znany aktor Bruce Willis, jednocześnie akcjonariusz spółki.
Francuski holding jest notowany również na warszawskim parkiecie. Główny rynek zbytu to Polska, gdzie udział w segmencie alkoholi wysokoprocentowych wynosi około 27 proc.
>> Alkohole to ostatnio trudny biznes. >> Właściciel Żubrówki CEDC również szuka sposobu jak dojść do formy






















