Carbon Studio jest o krok od debiutu na NewConnect

Omawiane walory:

Giełda podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji producenta gier VR do obrotu na rynku NewConnect. Spółka czeka na wyznaczenie pierwszego dnia notowań. Debiut może się odbyć jeszcze w grudniu.

Błażej Szaflik, prezes i Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

– Debiut na rynku NewConnect to obok pozyskania środków na dalszy rozwój nasz najważniejszy tegoroczny cel, a podjęcie przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie uchwały o wprowadzeniu akcji do alternatywnego systemu obrotu to zwieńczenie naszej wielomiesięcznej, ciężkiej pracy. Jesteśmy gotowi, aby dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Mamy wiele do zaoferowania naszym obecnym i przyszłym akcjonariuszom. Z pewnością wyjątkowy obszar naszej działalności, jaką jest wirtualna rzeczywistość, będzie atrakcyjną alternatywą dla osób wierzących w innowacyjne podejście do technologii – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.

– Chcemy zadebiutować najszybciej jak będzie to możliwe, czekamy na wyznaczenie przez GPW pierwszego dnia notowań akcji naszej spółki – dodaje.

Carbon Studio to jeden z wiodących polskich producentów gier VR (wirtualna rzeczywistość). W maju br. spółka przeprowadziła emisję akcji, w ramach której pozyskała 2,7 mln zł brutto na dalszy rozwój. Redukcja w transzy małych inwestorów wyniosła wówczas ponad 18 proc.

– Zainteresowanie naszą pierwszą ofertą publiczną w transzy małych inwestorów przekroczyło nasze oczekiwania, finalnie trafiło do nich 2/3 wszystkich oferowanych akcji, czyli 83.499 akcji serii D. W transzy dużych inwestorów nabywców znalazło 44.001 akcji. – przypomina Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio.

– Zgodnie ze złożonymi wówczas deklaracjami środki z emisji przeznaczamy w większości na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy. Pozyskaliśmy rozpoznawalne IP, oparte na globalnej marce. Naszą grę (AAA) osadzimy w niezwykle popularnym świecie Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, ikony wśród gier w świecie fantasy, stworzonej przez Games Workshop, z którym niedawno podpisaliśmy licencję na ten tytuł. Warhammer stanowi podstawę ponad stu książek oraz gier komputerowych i karcianych, to imponujący wynik – dodaje Aleksander Caban.

Gra Carbon Studio osadzona w świecie Warhammer: Age of Sigmar będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR-owych. Projekt trafi na rynek na przełomie 2020/2021.

– Nasza współpraca z Games Workshop układa się bardzo pozytywnie, a kooperacja przy produkcji gry z partnerem, który ma tak bogate portfolio jest dla nas bardzo ciekawym i cennym doświadczeniem. – informuje Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio.

Jednocześnie Carbon Studio realizuje produkcję rozszerzenia gry The Wizards, pod nazwą Dark Times oraz prowadzi działania marketingowe związane z promocją jej marki. Oprócz głównego obszaru działalności, jakim jest produkcja gier dedykowanych technologii VR, spółka zajmie się także wydawaniem tytułów spoza swojego portfolio.

– Przez kilka lat pracy przy produkcji gier i aplikacji VR zdobyliśmy wystarczające doświadczenie, kompetencje i kontakty, aby móc zdywersyfikować naszą działalność. Jesteśmy gotowi by samodzielnie wydawać gry innych deweloperów, co z pewnością przełoży się na zwiększenie efektywności marketingu naszej marki oraz widoczność na międzynarodowych wydarzeniach branżowych – dodaje Karolina Koszuta.

Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii XR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Spółka tworzy wysoko oceniane gry wideo w modelu premium. W celu uzyskania istotnych i trwałych przewag konkurencyjnych w ramach obranej specjalizacji, stale rozszerza know-how z dziedziny tworzenia tytułów XR (wspólna nazwa dla VR i AR).

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT CARBONSTU, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • NCBR: W ramach 4. konkursu GameINN przyznano 154,38 mln zł dofinansowań

    Łącznie 43 projekty podmiotów z branży gamingowej zostały zakwalifikowane do otrzymania 154,38 mln zł dofinansowania w ramach 4. konkursu GameINN. Wartość projektów to 226,63 mln zł, poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wśród dofinansowanych firm są m.in.: Moonlit, Artifex Mundi (dwa projekty), Carbon Studio (dwa projekty), T-Bull, Boombit, Techland i Klabater.

  • Carbon Studio szykuje się do przejścia na rynek główny GPW

    Zarząd Carbon Studio podjął uchwałę o rozpoczęciu działań, których celem jest przeniesienie akcji spółki z rynku NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Projekty uchwał w tej sprawie zostaną wprowadzone na najbliższe Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki. Władze Carbon Studio rozpoczęły rozmowy z domami maklerskimi oraz kancelariami prawnymi, które będą odpowiedzialne za przeprowadzenie całego procesu. Studio koncentruje się obecnie na produkcji gry VR (wirtualna rzeczywistość) w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar oraz rozwoju marki The Wizards.

  • Carbon Studio skokowo zwiększyło zyski w 2019 r.

    Developer gier i technologii VR potroił zysk netto. W całym 2019 r. wypracował 1,1 mln zł. W piątek kurs akcji Carbon Studio rośnie o 6,3 proc. do 54 zł.

  • Carbon Studio ogłosił globalną datę premiery The Wizards – Dark Times

    The Wizards – Dark Times – nowa część serii The Wizards autorstwa Carbon Studio trafi do sprzedaży 4 czerwca br. Tytuł zadebiutuje na platformie Steam, Oculus Store i Viveport.

  • Carbon Studio sprzedało ponad 100 tys. sztuk gry The Wizards

    Liczba sprzedanych egzemplarzy serii gier "The Wizards" Carbon Studio przekroczyła 100 tys. sztuk. Studio specjalizujące się w grach VR zapewnia, że koronawirus COVID-19 nie wpływa negatywnie na jej działalność, a wszystkie zaplanowane premiery odbędą się zgodnie z planem.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR