
Fot. Pexels
Kluczowym segmentem biznesowym Grupy jest Data enrichment, obejmujący monetyzację danych w oparciu o autorską technologię DMP służącą do ich przetwarzania. Segment ten stanowi główne źródło wzrostu wyników grupy
Jak podaje spółka, segment Data consulting obsługujący klientów agencyjnych oraz bezpośrednich zwiększył przychody r/r o 58 proc. i znacząco poprawił poziom EBITDA, osiągając 0,7 mln zł. Segment Data acquisition zanotował spadek przychodów i rentowności, co jest skutkiem inwestycji w dane o wyższej jakości, na czym korzysta przede wszystkim segment Data enrichment.
– Nasz kluczowy segment z perspektywy rozwoju całej grupy, czyli Data enrichment, odpowiada już za ponad 40 proc. osiąganych przychodów i po raz drugi z rzędu zbliżył się poziomem marży do 70 proc., poprawiając ubiegłoroczny wynik aż o 45 pkt proc. Poziom EBITDA Grupy cały czas rośnie, napędzany przez segment Data enrichment, osiągając w II kw. 4,8 mln zł czyli 7x więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku, a zysk netto jest najwyższy od ponad 3 lat – powiedział prezes Piotr Prajsnar, cytowany w komunikacie.
Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, segment Data acquisition jest w grupie traktowany jest jako miejsce do pozyskiwania danych.
– Są one następnie wykorzystywane głównie w segmencie Data enrichment, który notuje dynamiczne wzrosty i obejmuje trzy obszary: sprzedaż danych, sprzedaż licencji na technologie oraz rozliczenia barterowe. Dynamika wzrostu w II kw. w tym segmencie wyniosła 144 proc., a sama dynamika sprzedaży danych, bez licencji na technologie i barterów, sięgnęła w skali kwartału 292 proc. – dodał dyrektor finansowy Cloud Technologies Piotr Soleniec.
Wskazał, że w II kw. kolejny raz z rzędu wzrosły środki pieniężne i obecnie wynoszą one 23 mln zł.
– Jako spółka działająca na globalnym rynku danych stale inwestujemy w rozwój naszych technologii i analizujemy obecnie potencjał wykupu praw do technologii DSP, z której obecnie korzystamy na zasadzie licencji. Środki te są przez nas wykorzystywane także do potencjalnych akwizycji, czego przykładem jest nabycie w czerwcu 24% udziałów, z możliwością zwiększenia tego poziomu do 60% w przyszłości, w hiszpańskiej spółce The Linea1 MKT S.L. z branży marketingu internetowego. To pierwsza zagraniczna inwestycja w historii naszej Grupy. Aktywnie analizujemy rynek pod kątem mniejszych podmiotów, z których pomocą w szybki sposób możemy rozszerzyć naszą sieć dystrybucji danych – podsumował Soleniec.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.