Far From Home to studio game deweloperskie, którego pracownicy posiadają doświadczenie przy pracy zarówno nad produkcjami AAA jak i indie w firmach takich jak Techland, Larian Studios, Farm 51 czy Bloober Team. Spółka chce skupić się na tworzeniu gier akcji z rozwiniętymi elementami narracyjnymi.
– Far From Home w chwili obecnej składa się z 12 osób i nie jest to jeszcze kompletny team. Planujemy powiększenie zespołu do 14 osób. Dodatkowo spółka korzysta także z usług zewnętrznych specjalistów, między innymi zajmujących się tworzeniem assetów do gry, grafik czy zewnętrznych usług Quality Assurance – powiedzieli przedstawiciele Far From Home.
Pierwsza gra studia, powstająca na silniku Unreal Engine o roboczym tytule „Project Oxygen”, ma należeć do segmentu AA+. W planach wydawniczych przewidziane są jej wersję na PC, PS5 oraz XboX Series X.
– Na wybór gatunku złożyło się kilka aspektów. Przede wszystkim zależało nam na znalezieniu przestrzeni, która koreluje z naszymi pasjami oraz umiejętnościami, która będzie odpowiednia do budowania zespołu oraz cieszy się ogromnym zainteresowaniem graczy. Tak jak wspominaliśmy, naszym celem przy pierwszym projekcie jest uzyskanie niezależności finansowej oraz zbudowanie fundamentów pod przyszłe projekty, czyli w szczególności stworzenie technologii i zespołu. Jeżeli chodzi o nowe mechaniki w projekcie to z ich ogłoszeniem czekamy na start kampanii marketingowej, ale mamy przygotowanych kilka bardzo ciekawych USP – powiedzieli Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor.
– Aktualnie skupiamy się tylko i wyłącznie na tworzeniu Project Oxygen z myślą o konsolach nowej generacji i komputerach osobistych, ponieważ zależy nam na dostarczeniu produktu bardzo wysokiej jakości. Natomiast na bieżąco obserwujemy rynek starszych konsol i nie wykluczamy w przyszłości przygotowania portu także na nie – dodali.
Project Oxygen będzie wydane we wczesnym dostępie jako gra single player, który planowany jest na 12 miesięcy. Spółka planuje jednak dodanie co-opa dla 4 graczy. Według przedstawicieli spółki tryb ten dostarczy istotną wartość dla dużej grupy odbiorców. Spółka jeszcze nie zdecydowała czy wyda tytuł samodzielnie czy we współpracy z wydawcą.
– Nie wykluczamy jednak takiej opcji w przyszłości. Jeśli zdecydujemy się podjąć współpracę, na pewno o tym poinformujemy. Obecnie prowadzimy rozmowy z Sony oraz MS – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Gra cały czas jest w fazie preprodukcji. Jak zauważyli przedstawiciele spółki, zbyt wczesne wejście w etap produkcji może powodować duże problemy dla spółek. Dlatego ważne jest odpowiednie planowanie oraz przygotowanie do wejścia w ten najdroższy moment tworzenia.