Informacja prasowa, 9 listopada 2016 r.
LARQ SA, podmiot dominujący w Grupie Kapitałowej LARQ, opublikował aktualizację prognozy skonsolidowanych wyników finansowych na rok 2016.Uwzględniając bieżącą sytuację oraz skwantyfikowane plany i dotychczasowe wykonanie budżetów poszczególnych spółek z Grupy prognoza wyników przedstawia się następująco:
– przychody ze sprzedaży: 68,8 mln zł (poprzednio prognozowane 68,2 mln zł), wzrost o 57% r/r
– EBITDA: 11,4 mln zł zysku (poprzednio prognozowane 9,5 mln zł) wobec straty na poziomie EBITDA w wysokości 3,3 mln zł w 2015 roku.
– Opublikowana przez nas w marcu prognoza zakładała dynamiczny rozwój kluczowych spółek kontrybuujących do wyników finansowych Grupy LARQ, m.in. podwojenie skali działalności Nextbike Polska w oparciu o już wygrane kontrakty oraz dwucyfrowy wzrost przychodów i EBITDA Synergic. Zakładane przez nas w marcu plany są konsekwentnie realizowane dodatkowo w rezultacie analizy dotychczas osiągniętych przez te spółki wyników, stopnia wykonania ich budżetów oraz wyników oczekiwanych w czwartym kwartale podjęliśmy decyzję o podwyższeniu prognozy skonsolidowanych wyników Grupy. Zakładamy, że Nextbike Polska osiągnie wyższe wyniki finansowe przede wszystkim za sprawą obsługi większej liczby pilotażowych programów miejskich systemów rowerowych oraz rozpoczęcia współpracy z Benefit Systems SA, która nie była ujęta w pierwotnej prognozie. Ponadto, dzięki wyższej efektywności obsługi miejskich systemów rowerowych zarządzanych przez spółkę oczekujemy niższego, niż pierwotnie planowaliśmy, poziomu jej kosztów operacyjnych. Z kolei na wyniki Synergic pozytywnie wpłynie oczekiwana wyższa średnia marża na realizowanych kampaniach reklamowych – mówi Mikołaj Chruszczewski, Członek Zarządu LARQ SA.
Poniżej zaprezentowane są kluczowe założenia zaktualizowanej skonsolidowanej prognozy wyników na rok 2016 dotyczące poszczególnych spółek z Grupy.
Nextbike Polska sp. z o.o. – największy w Polsce dostawca i operator miejskich systemów rowerowych:
– liczba obsługiwanych rowerów 7,8 tys. szt. (wobec pierwotnej prognozy na poziomie 7,6 tys. szt.); wzrost o 44% z 5,4 tys. szt. na koniec 2015 roku,
– przychody ze sprzedaży 33,9 mln zł (wobec pierwotnej prognozy na poziomie 33,6 mln zł); wzrost o 98% z 17,1 mln zł w 2015 roku,
– wynik EBITDA 12,4 mln zł (wobec pierwotnej prognozy na poziomie 10,5 mln zł); wzrost o 143% z 5,1 mln zł w 2015 roku.
Synergic sp. z o.o. – wiodący krajowy operator i właściciel niestandardowych nośników reklamy zewnętrznej:
– baza dostępnych do sprzedaży nośników reklamy 22,1 tys. m2 (wobec pierwotnej prognozy na poziomie 21,9 tys. m2); wzrost o 26% z 17,5 tys. m2 w 2015 roku,
– przychody ze sprzedaży 26,0 mln zł (wobec pierwotnej prognozy na poziomie 23,8 mln zł); wzrost o 21% z 21,4 mln zł w 2015 roku,
– wynik EBITDA (bez uwzględnienia transakcji wewnątrzgrupowych) 5,2 mln zł (wobec pierwotnej prognozy na poziomie 4,8 mln zł); wzrost o 20% z 4,3 mln zł w 2015 roku.
Brand 24 SA – właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, sprzedawanego w modelu SaaS (ang. Software as a Service):
– liczba aktywnych klientów 1 653 (bez zmian wobec pierwotnej prognozy); wzrost o 68% z 982 użytkowników na koniec 2015 roku,
– przychody ze sprzedaży 5,3 mln zł (bez zmian wobec pierwotnej prognozy); wzrost
o 85% z 2,9 mln zł w 2015 roku,
– strata EBITDA 0,7 mln zł (bez zmian wobec pierwotnej prognozy) ; wobec straty 0,3 mln zł w 2015 roku.
Pozostałe spółki Grupy:
– przychody ze sprzedaży 3,6 mln zł (wobec pierwotnej prognozy na poziomie 5,5 mln zł); wzrost o 50% z 2,4 mln zł w 2015 roku,
– strata EBITDA 5,5 mln zł (wobec pierwotnej prognozy straty na poziomie 5,1 mln zł); wobec straty 12,5 mln zł w 2015 roku.