
Fot. mat. prasowe
Gaming Factory skupia się na produkcji gier niskobudżetowych, których ceny w dniu premiery nie przekraczają kilkunastu dolarów. Przekłada się to na niską wartość raportowanej sprzedaży. Najlepszym pod tym względem okresem był IV kw. 2022 r. kiedy to wypracowano 1,3 mln zł przychodów ze sprzedaży.
– Było to efektem wypuszczenia pod koniec września 2022 r. gry Electrician Simulator. Jak sama nazwa wskazuje gracz wciela się tu w rolę elektryka i poznaje podstawy tego zawodu (kładzie przewody, montuje gniazda, naprawia zużyte i popsute urządzenia czy też wymienia żarówki). W momencie premiery gra kosztowała 17,99 USD i zebrała całkiem niezłe recenzje, co przełożyło się na rekordowe przychody osiągnięte z platformy Steam (852 tys. zł w IV kw. 2022 r. oraz 505 tys. zł w I kw. 2023 r.). Oczywiście do wyników tych okresów kontrybuowały także gry na PC wydane wcześniej (Bakery Simulator oraz ZooKeeper) ale wczytując się w raport zarządu wyraźnie widać, że to symulator elektryka ciągnął przychody ze Steama (774 tys. zł z łącznych 1,1 mln zł w całej II poł. 2022 r.) – tłumaczy analityk StockWatch.pl.

Źródło: opracowanie własne/StockWatch.pl
W III kwartale 2023 spółka miała stary na podstawowej działalności, które wyniosły -283 tys. zł. Kwartał wcześniej również zakończony był minusem, ostatecznie za ten okres zaraportowano -319 tys. zł. Jako główne powody podaje się wyższe koszty produkcji gier, w tym rozbudowę własnego zespołu, oraz działań marketingowych.
– Pomimo, że Electrician Simulator był całkiem udaną produkcją, to jednak kokosów spółce nie przyniósł. W IV kw. 2022 r., a więc w okresie, w którym pojawiły się rekordowe przychody ze sprzedaży produktów, zysk ze sprzedaży wyniósł jedynie 209 tys. zł, a w I kw. 2023 r. 238 tys. zł. Były to jednocześnie jedyne kwartały od początku 2021 r. z dodatnim wynikiem na tym poziomie. W pozostałych okresach spółka ponosiła bowiem na podstawowej działalności straty – dodaje analityk StockWatch.pl.
W dalszej części analizy znajdziesz omówienie:
- działalności spółki,
- wcześniejszych premier i przychodów,
- bieżącej produkcji gier,
- polityki informacyjnej,
- wyników finansowych na różnych poziomach,
- struktury aktywów,
- posiadanych udziałów w innych podmiotach,
- zapasów,
- aktualizacji strategii spółki i programu motywacyjnego,
- obecnej wyceny,
- zapowiedzianych projektów i planu premier,
Pełna treść analizy dostępna jest w Strefie Premium StockWatch.pl >>Japoński drift – omówienie sprawozdania finansowego Gaming Factory po III kw. 2023 r.