
Kurs akcji Eurocashu rośnie po wstępnych wynikach za IV kwartał
Eurocash szacuje, że w IV kw. 2024 roku miał 76,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto, czyli o blisko 1/4 mniej r/r. Wynik EBITDA wyniósł 325,2 mln zł i był niemal identyczny jak ten przed rokiem. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się nieco ponad 49 mln zł zysku netto i 295,5 mln zł zysku EBITDA. Na poziomie przychodów Eurocash sygnalizuje 7,95 mld zł (+0,4 proc. r/r). Eksperci spodziewali się rezultatu na poziomie 8 mld zł.
– Szacunkowe wyniki 4Q24 oceniamy lekko pozytywnie. Dane plasują się generalnie poniżej analogicznego okresu roku poprzedniego jednak, poza przychodami są powyżej rynkowego konsensusu i naszej prognozy. Dodatkowo w ostatnim kwartale maleje negatywna różnica w odniesieniu do odpowiednich okresów 2023 r. w porównaniu z pierwszymi trzema kwartałami – komentuje wstępne wyniki Eurocashu Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Eurocash szacuje, że w IV kw. 2024 roku miał 160 mln zł zysku operacyjnego, czyli o 4,6 proc. mniej r/r. Ankieta PAP Biznes wskazywała na 143 mln zł wyniku EBIT.
Eurocash: „Efekt działań zmierzających do zwiększenia efektywności i redukcji kosztów działalności”
W całym 2024 roku Eurocash szacuje, że wypracował 3,9 mln zł zysku netto wobec 144,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku oraz 933,5 mln zł zysku EBITDA wobec 1,06 mld zł rok wcześniej. Przychody spółki według szacunków wyniosły w 2024 roku 32,24 mld zł (-0,6 proc. r/r). Na poziomie operacyjnym spółka spodziewa się 284,6 mln zł zysku operacyjnego wobec 436 mln zł w 2023 r.
– Wyniki na poziomie operacyjnym osiągnięte przez Grupę Eurocash w IV kwartale 2024 r. były niższe niż w IV kwartale 2023 r. Jednakże, w ocenie zarządu, w porównaniu do poprzednich kwartałów 2024 r. różnica (w odniesieniu do odpowiednich okresów 2023 r.) istotnie się zmniejszyła, co wskazuje na pozytywny efekt działań grupy Eurocash zmierzających do zwiększenia efektywności i redukcji kosztów działalności – czytamy w komunikacie.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.