
Fot. Spółka
Grupa Ten Square Games wypracowała w drugim kwartale 2024 roku 27,3 mln zł skorygowanej EBITDA, a zysk netto j.d. wyniósł 22 mln zł. Konsensus opracowany przez PAP Biznes zakładał 23,4 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 16,7 mln zł zysku netto. Skonsolidowany zysk EBIT wyniósł 23,28 mln zł wobec 9,64 mln zł zysku rok wcześniej.
– Pierwsza połowa 2024 roku przyniosła spadki w poziomie płatności dwóch głównych tytułów Grupy – ‚Fishing Clash’ i ‚Hunting Clash’, przy wzroście wpływów z ‚Wings of Heroes’. W rezultacie całkowity poziom płatności Grupy wyniósł 195,6 mln zł i był niższy o 12,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku oraz o 10,5 proc. w stosunku do drugiego półrocza 2023 roku – czytamy w sprawozdaniu zarząd.
– Grupa posiada wysoką zdolność generowania gotówki. Poziom przepływów operacyjnych wygenerowany w pierwszym półroczu 2024 roku wyniósł 59,3 mln zł, podczas gdy skorygowana EBITDA za ten sam okres wyniosła 54,8 mln zł. Grupa jest w stanie na bieżąco finansować swoją działalność oraz planować dalsze inwestycje – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 46,98 mln zł wobec 5,52 mln zł zysku rok wcześniej.
TSG liczy na odwrócenie negatywnych trendów
Ten Square Games liczy na wyeliminowanie na końca br. największych przeszkód blokujących pełne wykorzystanie potencjału głównych gier grupy oraz wzmocnienie jej przewag konkurencyjnych, co powinno doprowadzić do odwrócenia negatywnego trendu w płatnościach grupy.
– W perspektywie kolejnych kwartałów 2024 roku Grupa zamierza kontynuować rozwój swojej działalności w głównych obszarach i skupić się na poprawie wyników swoich gier. Opracowany plan działań do końca 2024 roku zakłada wyeliminowanie największych przeszkód blokujących, w opinii Zarządu, pełne wykorzystanie potencjału głównych gier Grupy oraz wzmocnienie jej przewag konkurencyjnych, co powinno doprowadzić do odwrócenia negatywnego trendu w płatnościach Grupy – czytamy w raporcie kwartalnym.
Pierwsza połowa 2024 roku przyniosła spadki w poziomie płatności dwóch głównych tytułów Grupy – „Fishing Clash” i „Hunting Clash”, przy wzroście wpływów z „Wings of Heroes”. W rezultacie całkowity poziom płatności Grupy wyniósł 195,6 mln zł i był niższy o 12,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku oraz o 10,5 proc. w stosunku do drugiego półrocza 2023 r.
– Działania podejmowane przez zespoły robocze będą opierać się na danych i wnioskach z testów przeprowadzonych w produktach Grupy i zakładają dużo większy stopień zautomatyzowania działalności operacyjnej poszczególnych zespołów produktowych oraz zespołów wsparcia produktu w oparciu o najnowsze technologie. Ich głównym celem jest poprawa monetyzacji i jakości głównych produktów Grupy. Dlatego dużo projektów wewnętrznych koncentruje się wokół poprawy doświadczenia graczy z wydarzeń w grach (LiveOps). Zmiana strategii w tym obszarze została wsparta zmianami organizacyjnymi. W celu podniesienia jakości głównych projektów na większą skalę niż dotychczas prowadzone są i będą testy nowych rozwiązań oraz działania mające na celu eliminację błędów technicznych oraz szybsze ładowanie się gier – czytamy dalej.
Cel: 2 projekty rozwojowe
Ten Square Games ocenia, że najważniejszym projektem rozwojowym z perspektywy Grupy jest test rynkowy dwóch prototypów gier: „Trophy Hunter” i „Fishing Next”. Grupa zakłada, że w przypadku satysfakcjonujących wyników testów prototypów, mają one szansę wejść w intensywną fazę produkcyjną najwcześniej pod koniec 2024 r.
– Jeden z nich – ‚Trophy Hunter’ – jest już po pierwszym etapie testów rynkowych i jest ciągle rozbudowywany o nowe treści. W kolejnym etapie testowi w tym prototypie poddany zostanie potencjał monetyzacyjny produktu – napisano w raporcie kwartalnym.
– Drugi prototyp o kodowej nazwie ‚Fishing Next’ jest nadal w fazie testów wewnętrznych. W tym przypadku test rynkowy został przesunięty w czasie, aby testowi poddać bardziej rozbudowy projekt niż w przypadku pierwszego z prototypów. Obecnie zespół finalizuje testy wewnętrzne i tzw. „technical launch” nastąpi w ciągu najbliższych kilku tygodni. W mechanice prototypu uwzględnione zostaną już wnioski z pierwszych testów rynkowych ‚Trophy Hunter’ – czytamy dalej.
Spółka podkreśliła, że oba prototypy charakteryzują się inną specyfiką rozgrywki niż obecne projekty, różni je również co do zasady model biznesowy.
– Oba prototypy skierowane są do szerszej grupy odbiorców niż obecne projekty rozwijane w ramach Grupy. Grupa zakłada, że w przypadku satysfakcjonujących wyników testów prototypów, mają one szansę wejść w intensywną fazę produkcyjną najwcześniej pod koniec 2024 roku. Szybkie przetestowanie potencjału prototypów nowych projektów na rynku, bez ponoszenia istotnych kosztów ani budowania nowych, dużych zespołów w fazie koncepcyjnej sprzyja również utrzymaniu dyscypliny kosztowej – napisano w materiale.
Także Rortos, należący do Grupy Ten Square Games, rozpoczął prace nad nową grą. Obecnie są one na bardzo wstępnym etapie i ich celem jest weryfikacja czy na rynku jest przestrzeń na tego typu produkt, poinformowano także.
– Ten Square Games zamierza nadal rozwijać własny sklep – TSG Store i zwiększać udział płatności generowanych przez tę platformę. Zarząd jednostki dominującej jest zadowolony z rozwoju sklepu i oczekuje dalszego wzrostu udziału płatności z tego kanału sprzedaży w całkowitym poziomie płatności Grupy w przyszłości – czytamy też w raporcie.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.