
Fot. mat. prasowe
Grupa WP podsumowała II kwartał. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv wyniosły 267 mln zł, zysk netto 47,5 mln zł, a skorygowana EBITDA to 93 mln zł. Pierwsze półrocze 2022 roku spółka zamknęła zyskiem netto wynoszącym prawie 93 mln zł, wyższym o niemal jedną trzecią w porównaniu z 2021 rokiem.
– W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza, a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowe wzrosty. Te dobre wyniki nie byłyby możliwe bez szczególnego wysiłku i zaangażowania naszych pracowników, bo przecież nie aktywami trwałymi nasz biznes stoi. Cieszą nas również wyniki w obszarze turystyki, zarówno zagranicznej, jak i krajowej, które po pandemii niemal się podwoiły – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Przychody gotówkowe segmentu online w II kw. 2022 r. wzrosły o 23 proc. r/r, do 251,6 mln zł. Na wzrost przychodów największy wpływ miały: wzrost przychodów w spółkach WP Media, Wakacje.pl oraz dwucyfrowy wzrost r/r w spółce zajmującej się pośrednictwem online w sprzedaży samochodów (Superauto). Segment TV w II kw. 2022 r. zaraportował przychody na poziomie 7,7 mln zł (wzrost o 7 proc. r/r).
Nową i wciąż rozwijaną brokerską usługą reklamową jest WPartner, podkreśliła spółka.
– Jest to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic oraz popytowi ze spółek e-commerce będących klientami WP. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi. Pierwsze półroczne zamknęło się niemal trzykrotnym wzrostem przychodów WPartner w porównaniu do 2021 roku – czytamy w komunikacie.
Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 22 mln Polaków.