
(Źródło: Spółka)
Gigant z branży odzieżowej w ostatnim miesiącu 2017 r. sprzedał towary za ok. 893 mln zł. Wynik jest o ok. 18 proc. wyższy niż przed rokiem. Podobną dynamikę LPP wypracowała w całym 2017 r., gdzie wartość przychodów wyniosła 7.033 mln zł (+17 proc. r/r). Powierzchnia handlowa sklepów na koniec grudnia 2017 r. wyniosła ok. 1.001 tys. m2 i była większa o ok. 9 proc. niż na koniec listopada ubiegłego roku.
Imponująco prezentuje się grudniowa marża brutto, która zgodnie z raportem wzrosła r/r aż o 20 p.p. do 56 proc. Tak wysoki wynik to efekt niskiej bazy z grudnia 2016 r., gdzie rentowność zaniżyła sprzedaż zapasów – kolekcji z sezonów jesień-zima 2015 i wiosna-lato 2016 – wartych ok. 120 mln zł za ok. 19 mln zł. Nabywcą była międzynarodowa firma, specjalizująca się w handlu odzieżą posezonową. Odzież trafiła na rynki, w których LPP nie prowadzi sprzedaży stacjonarnej oraz on-line. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom LPP
Grudzień był też kolejnym miesiącem dynamicznego wzrostu w segmencie handlu dynamicznego.
– Przychody ze sprzedaży internetowej w grudniu 2017 r. wyniosły ok. 61 mln zł i były wyższe o ok. 135 proc. od sprzedaży zrealizowanej w grudniu 2016 r. Narastająco w okresie styczeń – grudzień 2017 r. sprzedaż internetowa wyniosła ok. 365 mln zł i była wyższa o ok. 111 proc. r/r. – czytamy w raporcie.
LPP rezygnuje z comiesięcznych raportów sprzedażowych
Największą niespodzianką jest jednak modyfikacja polityki informacyjnej. Od stycznia 2018 roku LPP zaprzestaje publikowania miesięcznych informacji nt. poziomu zrealizowanej sprzedaży i marży. Zamiast comiesięcznych podsumowań spółka proponuje raporty kwartalne i tłumaczy to na dwa sposoby.
– Sprzedaż w okresach miesięcznych może podlegać szeregu zaburzeniom o nieoczekiwanym oraz niepowtarzalnym charakterze, spowodowanym np. zmiennymi warunkami pogodowymi i tym samym w ocenie spółki zdecydowanie bardziej wiarygodna oraz użyteczna jest sprawozdawczość wyników sprzedaży w dłuższym horyzoncie czasowym.
Powyższa decyzja została podjęta również w oparciu o analizę praktyki raportowania w branży, ze szczególnym uwzględnieniem działalności europejskich podmiotów konkurencyjnych względem LPP (Inditex, H&M, Marks & Spencer, Next, Adidas, LVMH, Hugo Boss), zgodnie z którą wyniki sprzedażowe publikowane są w perspektywie przynajmniej kwartalnej lub półrocznej. – tłumaczy LPP.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.