
Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
– Bardzo dobry wynik EBITDA po III kwartałach świadczy o coraz lepszej kondycji naszej firmy. Osiągnięcie takich poziomów było możliwe dzięki konsekwentnej realizacji przyjętej strategii, dużemu wsparciu akcjonariuszy oraz zaangażowaniu pracowników, Na wynik przełożyło się także efektywne zarządzanie zasobami, elastyczne podejście do oferty produktowej i dostosowanie się dynamicznie zmieniającego się rynku kosmetycznego – mówi Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.
Trzeci kwartał bezapelacyjnie należało do marki Chopin. Perfumy Chopin for her: Constance, Marie, George Sand zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez klientki a sama dynamika wzrostu przychodów w tej marce w omawianym okresie wyniosła 82 proc r/r. Perfumy były promowane podczas najważniejszych wydarzeń kulturalnych w Polsce odbywających się w Filharmonii Narodowej i Teatrze Wielkim m.in. „Chopin i jego Europa”, „Szalone Dni Muzyki”. Miraculum planuje dalsze działania marketingowe w tym związane z koncertami Natalii Kukulskiej w ramach projektu „Czułe struny”.
We wrześniu br. po wielu latach przerwy wróciła na rynek kultowa woda kolońska Prastara 1682 – Miraculum odtworzyło zapach kultowej wody kolońskiej na podstawie odnalezionej w archiwum receptury i przekazało odświeżony produkt w ręce klientów. Wprowadzenie tego produktu na rynek przerosło oczekiwania sprzedażowe spółki.
Sprzedaż eksportowa w III kwartale wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku o 13 proc. Spółka zrealizowała sprzedaż m.in. do USA, Arabii Saudyjskiej, Hiszpani, Chorwacji i Grecji.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może, Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.