– Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe: 14,14 proc. benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA); 4,24 proc. benzyna surowa (Naphtha CIF NWE); 4,53 proc. LPG (50 proc. Propan FOB NWE, 50 proc. Butan FOB NWE); 49,57 proc. diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE); 5,34 proc. paliwo lotnicze (Jet CIF NWE); 18,11 proc. ciężki olej opałowy (HFO 3,5 proc.%S ARA ); 4,07 proc. stanowi zużycie własne rafinerii” – czytamy w komunikacie.

Źródło: Lotos
Kalkulację marży pomniejsza się o szacowany modelowy koszt zużycia gazu ziemnego na przerobioną modelową baryłkę ropy naftowej – obliczany jako iloczyn współczynnika 0,075 oraz notowań indeksu gazu ziemnego z rynku dnia następnego (RDNg) na Towarowej Giełdzie Energii (indeks TGEgasDA) przeliczonego na koszt w USD za MWh (dla danych od początku 2016 roku), podano również.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Lotos wyniosły 20,9 mld zł w 2016 roku.