Dla CD Projektu rok 2018 będzie rokiem Gwinta. Jak zapewnia studio, prace nad Cyberpunkiem idą pełną parą, ale nikt nawet nie wspomina o opcji wypuszczenia gry jeszcze w tym roku. Dlatego plan wydawniczy na ten rok to przede wszystkim wyjście karcianki z fazy publicznych beta testów.
Warszawskie studio zaplanowało też szereg wydarzeń związanych z esportową strategią Gwinta (GWENT Masters), w tym m.in. turnieje GWENT Challenger, gdzie pula nagród w każdym wyniesie 100 tys. USD. Ważną rolę do odegrania będzie też miał budowany zespół live operations, który będzie odpowiadał za regularne dodawanie do gry nowych kart, wyzwań i przedmiotów.
– W przypadku tytułów free to play, jakim jest GWINT, premiera nie oznacza końca pracy nad grą, wręcz przeciwnie, to dopiero początek jej rozbudowywania o kolejne funkcjonalności, a także kontynuacja jej bieżącego serwisu. Stale pracujemy nad tym, żeby GWINT był dla graczy atrakcyjny, dawał wiele przyjemności i zachęcał do rozgrywania kolejnych karcianych pojedynków. Dlatego na 2018 r. przygotowujemy wiele nowości, m.in. nowe karty, przedmioty, wydarzenia specjalne czy wyzwania. – powiedziała w rozmowie z redakcją StockWatch.pl Karolina Gnaś z działu relacji inwestorskich CD Projekt.
To nie koniec planów związanych z Gwintem. W tym roku gracze mogą też spodziewać się premiery Wojny Krwi, czyli kampanii fabularnej Gwinta. Niestety, CD Projekt milczy w kwestii choćby przybliżonego terminu premiery „rozszerzenia” gry.
– Wierzymy w duży potencjał tego tytułu, bo Wojna Krwi będzie naturalnym łącznikiem między wieloosobowym, sieciowym GWINTEM a wciągającymi wiedźmińskimi historiami, z których jesteśmy znani na całym świecie. Może więc z jednej strony przyciągnąć kolejnych graczy do GWINTA, a z drugiej zainteresować Wiedźminem tych, którzy jeszcze nie sięgnęli po nasze gry AAA. – dodała Karolina Gnaś.
Pod względem liczby premier najbliższe miesiące będą wyjątkowo pracowite dla 11 bit studios. Jeszcze w tym kwartale studio wyda Frostpunka w wersji na komputery PC, grę stworzoną własnymi siłami. Dokładny termin debiutu jest trzymany w tajemnicy. Niemniej, sygnały płynące z oficjalnych kont gry i studia w mediach społecznościowych coraz mocniej wskazują, że wkrótce spółka odkryje karty. Na obecnym etapie wiadomo, że w kilka miesięcy po premierze PC-towej wersji na rynek powinna też trafić wersja konsolowa tej gry. Studio pracuje też nad DLC do Frostpunka, których premiery będą miały miejsce w jakiś czas po premierze podstawowej wersji gry.
Oprócz własnej produkcji pt. Frostpunk, 11 bit sudios wyda dwie gry stworzone przez zewnętrznych deweloperów. Mowa tu o Moonlighterze, za którym stoi hiszpańskie studio Digital Sun, oraz Children of Morta (amerykańsko-irańskie studia Dead Mage). Oba tytuły ukażą się w wersji na komputery PC oraz konsole PS4 i Xbox One. 11 bit studios również i w tym wypadku nie ujawnia konkretnych dat premier. Jednak jak zaznacza Dariusz Wolak, odpowiedzialny za relacje inwestorskie w 11 bit studios, nie będą to zbyt „odległe” miesiące 2018 roku.
– Deweloper „Moonlightera” pracuje też nad portem (przeniesieniem) tej gry na konsolę Nintendo Switch. Jej premiera będzie miała miejsce już po premierze wersji na PC i konsole. W 2018 roku do sprzedaży trafią też dwa dodatki do „This War of Mine” z zapowiedzianej w IV kwartale ub.r. serii „TWoM: Stories”. Do tej pory do sprzedaży trafił pierwszy z dodatków z tej serii „Fathers Promise” (14 listopada 2017 roku), który spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem fanów. Liczymy na równie pozytywny odbiór kolejnych DLC. – powiedział w rozmowie z redakcją StockWatch.pl Dariusz Wolak z 11 bit studios.
CI Games nie opublikowało planu wydawniczego na 2018 r. Obecnie zespół Marka Tymińskiego pracuje nad nową grą taktyczną w segmencie gier action (shooter taktyczny).
– Przy tym projekcie wykorzystamy doświadczenia, zasoby i feedback z Sniper Ghost Warrior 3. Istotnie wpłynie to na skrócenie czasu produkcji, jednak nie ogłosiliśmy jeszcze daty premiery. Wkrótce rozpoczniemy również prace and Lords of the Fallen 2. – komentuje Maciej Nowotny, członek zarządu CI Games.
PlayWay na ten rok zaplanował garść istotnych premier. Największe nadzieje studio wiąże z grą Agony, której premiera zapowiedziana jest na obecny kwartał i z którą PlayWay celuje w segment quasi AAA. Trailer piekielnej gry z Gamescom ma ponad 1,5 mln wyświetleń na YouTube. Kolejną istotną premierą będzie Car Mechanic Symulator 2018 w wersji na konsole. O spółce w ostatnim czasie zrobiło się głośno za sprawą sukcesu kampanii na międzynarodowej platformie crowdfundingowej Kickstarter. Zbiórka dotyczyła gry planszowej UBOOT: The Board game. Projekt już w ciągu pierwszych 40 minut zebrał podstawowy cel kampanii tj. 65 tys. funtów.
Tytuł | Platforma |
Agony | PS4, Xbox One, PC |
Gold Rush: The Game | PS4, Xbox One |
Car Mechanic Simulator 2018 | iOS, Android, PS4, Xbox One |
House Flipper | PC |
Uboot | PC, iOS, Android |
Demolish & Build 2018 | PC |
The Works of Mercy | PC |
Soulblight | PC |
Farm Manager 2018 | PC |
Źródło: Opracowanie własne na podstawie raportów bieżących spółki
Notowany na głównym rynku Vivid Games na I półrocze 2018 r. zapowiedział premierę aż trzech gier: Metal Fist, Space Pioneer, Gravity Rider. Do końca 2018 r. liczba gier free-to-play w portfolio bydgoskiego studia ma wzrosnąć do 10.
Spośród spółek notowanych na NewConnect w ostatnim czasie głośno jest o Jujubee. Jednak nie za sprawą premiery gry Kursk, na którą wszyscy czekają, lecz emisji akcji po cenie 7 zł i to bez prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Katowickie studio na ten tok zapowiedziało wydanie płatnego dodatku do Realpolitiks (PC, Mac, Linux). Wydawcą dodatku będzie 1C Publishing EU. Warto w tym miejscu dodać, że Realpolitiks – według szacunków spółki – tylko w 2017 roku trafił do około 50 tys. graczy. Niedawno Jujubee ogłosiło też rozpoczęcie prac nad drugą częścią gry.
Główna pozycją w tegorocznym planie wydawniczym Bloober Team jest premiera Layers of Fear: Legacy na Nintendo Switch. Gra ma ukazać się jeszcze w tym kwartale. Layers of Fear: Legacy w odświeżonej i zredesignowanej wersji zyskało znaczącego partnera – Limited Run Games. Amerykańska spółka zajmie się wydaniem i sprzedażą pudełkowej edycji LoF Legacy na całym świecie. Aktualna strategia zakłada produkcję dwóch gier rocznie, ale Bloober póki co nie zdradza pozostałych planowanych tytułów.
– „Layers of Fear” zalicza się do grona najlepiej rozpoznawalnych gier z gatunku horror psychologiczny, jakie ukazały się w ostatnich latach. Bardzo cieszymy się z umowy na marketing i dystrybucję gry w wersji pudełkowej, bo na platformie Nintendo Switch to bardzo prestiżowy wyróżnik. Sądzimy, że ogromne zainteresowanie wokół Switcha i wciąż rosnąca potrzeba nowych tytułów na najnowsze japońskie urządzenie przełoży się na znakomite wyniki sprzedażowe naszej gry. – tłumaczy Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
Spółka zależna Bloobera – iFun4all – planuje na bieżący rok dwie premiery. Obecnie krakowskie studio pracuje nad trzema grami w tym nad Far Peak. Nie zdradza jednak jeszcze jakie i które gry będą debiutowały w 2018 r.
Duże nadzieje z grą World War III wiąże The Farm 51. W trzecim kwartale br. gliwickie studio najprawdopodobniej udostępni early access.
Artifex Mundi zamierza wydać kilkanaście małych gier typu HOPA. W pierwszym kwartale 2018 r. spółka planuje wprowadzić na platformy mobilne oraz PC trzy nowe gry. Z kolei na konsole PS4 oraz Xbox One trafią dwa bestsellery z portfolio Artifex Mundi – Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala oraz Nightmares from the Deep 3. Artifex Mundi zapowiedział też wznowienie prac w ramach projektu gry Bladebound _”Gra_.
Bieżący rok ciekawie zapowiada się dla akcjonariuszy Cherrypick Games. Spółka znów wykona ukłon w stronę kobiet, tym razem za sprawą premiery Beauty. Tytuł ma trafić na rynek w II połowie bieżącego roku.
– Jesteśmy przekonani, że Beauty przyciągnie zainteresowanie nowych graczy, jak i podbije serca fanów naszych poprzednich produkcji. Czujemy się komfortowo w tworzeniu oraz monetyzowaniu gier Free2Play i możemy zapewnić, że nasz nadchodzący tytuł nie będzie odbiegał od naszych dotychczasowych standardów jakości, ale bardzo prawdopodobne, że ustanowi je na nowo. Chcemy żeby nowy tytuł trafił do fanów jeszcze w 2018 r. – powiedział prezes Cherrypick Games Marcin Kwaśnica.
Huckleberry Games w strategii na najbliższe dwa lata zapowiedziało premierę dwóch gier. Jedna z nich ma ukazać się jeszcze w tym roku. Obecnie Huckleberry skupia się na pracy nad grą mobilną o roboczym tytule Creatures and dungeons, dedykowanej urządzeniom z systemem operacyjnym iOS oraz Android. Kolejną szykowaną produkcją jest gra na PC i konsole PS4, Xbox One, Nitendo Switch o roboczej nazwie Stay Hungry.
– Będzie to produkcja z gatunku RPG oferująca otwarty świat. Huckleberry Games chce stworzyć algorytm symulujący realne zachowania postaci starowanych przez komputer. Dzięki temu przy każdej nowej rozgrywce w świecie gry będą występować inni bohaterowie. Premiera tej produkcji została przewidziana na przełom 2018 i 2019 roku – poinformowała spółka.
Na luty br. premierę mobilnej gry Nitro Racing GO zaplanował T-Bull. Najnowsza produkcja wrocławskiego studia to oczywiście ekstremalne wyścigi samochodowe.
– Naszym celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Stawiamy na dialog, bo tylko w ten sposób możemy zapewnić najwyższą jakość przygotowywanego produktu, zarówno z punktu widzenia mechaniki gry, jak i czystej rozrywki. Gry wyścigowe tworzymy już od dawna, stały się pewnego rodzaju wizytówką naszej firmy. Nie zmienia to jednak faktu, że zawsze można zrobić coś lepiej i inaczej, stąd pomysł na stworzenie Nitro Racing GO – powiedział Grzegorz Zwoliński, prezes T-Bull.
Wśród producentów gier wideo, którzy zmierzają na warszawski parkiet warto odnotować premiery szykowane przez 7Levels i Creepy Jar. Obie firmy – według zapowiedzi – mają zadebiutować na NewConnect jeszcze w tym roku. 7Levels szykuje premierę gry Castle of Heart na Nintendo Switch w I kwartale br., a Creepy Jar Green Hell na przełomie I/II kw. 2018 r.