
(Fot. esotiq/fb)
– Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń-listopad 2018 r. wyniosły około 138 mln zł i były wyższe o około 3 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku – czytamy w komunikacie.
Przychody grupy kapitałowej ze sprzedaży internetowej w listopadzie 2018 r. wyniosły około 1,2 mln zł i były wyższe o około 130 proc. r/r. Narastająco, w okresie styczeń-listopad 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły około 8,2 mln zł i były wyższe o około 50 proc. niż w analogicznym okresie 2017 r.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży grupy kapitałowej wyniosła około 66 proc. i była wyższa o około 4 pkt proc. w porównaniu z marżą zrealizowaną w listopadzie roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-listopad 2018 r. wyniosła około 63 proc. i według szacunków była wyższa o około 4 pkt proc. w porównaniu z marżą osiągniętą w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej na koniec listopada 2018 r. wynosiła 17.676 m2 i była większa o około 5 proc. niż rok wcześniej.
Zarząd Esotiq & Henderson podkreśla, że na grupę kapitałową, po wydzieleniu części odzieżowej do spółki EMG w lipcu 2017 r., składają się obecnie jednostka dominująca Esotiq & Henderson oraz jednostki zależne Esotiq Germany GmbH i Luma Sp. z o.o. Dane o skonsolidowanej sprzedaży za styczeń – listopad 2017 r. zostały doprowadzone do porównywalności (nie zawierają przychodów z marki Femestage) z danymi za 2018 r. Wielkości dotyczące sprzedaży internetowej i marży brutto zostały obliczone w analogiczny sposób do danych o skonsolidowanej sprzedaży.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.