
Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks. Fot. mat. prasowe
Wzrost przychodów i rentowności dzięki integracji z Shoperem
Wyniki finansowe Grupy cyber_Folks za I kwartał 2025 roku potwierdzają dynamiczny rozwój zarówno w segmencie organicznym, jak i dzięki przejęciom. Szczególnie istotna okazała się rozpoczęta w lutym konsolidacja Shopera, lidera SaaS dla e-commerce w Polsce. Wyniki pro forma wskazują na ponad 15-proc. wzrost przychodów i 23-proc. wzrost EBITDA, po wyłączeniu wpływu pojedynczych dużych transakcji w segmencie Vercom.
– To historyczny kwartał – zarówno finansowo, jak i strategicznie. Rosną wszystkie nasze linie biznesowe, a integracja z Shoperem już przynosi wymierne korzyści. Jesteśmy na dobrej drodze, by zbudować najbardziej zaawansowaną technologicznie grupę e-commerce w regionie CEE. Po sukcesie w Polsce, mamy apetyt na więcej – zapowiada Jakub Dwernicki, prezes zarządu Grupy cyber_Folks.
Historyczna dywidenda i skup akcji własnych
15 maja walne zgromadzenie zatwierdziło wypłatę dywidendy w wysokości 2 zł na akcję, co łącznie oznacza 28,3 mln zł dla akcjonariuszy. Dzień dywidendy ustalono na 4 czerwca, a jej wypłata nastąpi 6 czerwca. Dodatkowo spółka przeprowadzi skup akcji własnych o wartości do 10 mln zł.
– Nasze rekordowe wyniki pozwalają nam dzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Utrzymujemy zdrową strukturę bilansową i komfortowy poziom zadłużenia, nawet po realizacji największej akwizycji w naszej historii. Daje nam to przestrzeń zarówno na dalsze inwestycje, jak i na potencjalne zwiększanie dywidendy – mówi Robert Stasik, wiceprezes zarządu i CFO cyber_Folks.
AI jako przewaga konkurencyjna w e-commerce
Jednym z filarów strategii Grupy jest rozwój produktów opartych na sztucznej inteligencji. Now 2.0 – kreator stron www w pełni oparty na AI – spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem użytkowników (NPS > 80). Grupa rozwija także agenta AI analizującego dane e-commerce oraz Robofolks – asystenta AI do obsługi klienta.
– AI nie jest dla nas chwilowym trendem, lecz realną przewagą technologiczną. Automatyczne mikro-sklepy, kreatory treści czy asystenci AI to nie przyszłość – to teraźniejszość, którą oferujemy naszym klientom – podkreśla Jakub Dwernicki.
Ekspansja w Europie Środkowo-Wschodniej
cyber_Folks planuje rozwijać zintegrowany model SaaS + AI poza Polską, koncentrując się na regionie CEE. Spółka kontynuuje dynamiczny rozwój, zachowując wysoki cashflow (blisko 200 mln zł rocznie), niskie zadłużenie i silną pozycję rynkową. Celem Grupy jest utrzymanie długoterminowego wzrostu wartości w tempie 30–40 proc. rocznie.
– Realizujemy konsekwentną strategię rozwoju, której fundamentami są: AI jako kluczowa przewaga w e-commerce, rozbudowa oferty dla mikroprzedsiębiorców, ekspansja zagraniczna oraz budowa długoterminowej wartości dla akcjonariuszy – dodaje prezes cyber_Folks.
cyber_Folks (wcześniej R22) to grupa spółek technologicznych, koncentrująca się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.