
Fot. Spółka
W IV kwartale 2023 r. Ten Square Games wypracował 35,3 mln zł skorygowanej EBITDA. Konsensus rynkowy zakładał na tym poziomie 28,9 mln zł zysku. Spółka po raz kolejny zaskoczyła więc skalą poprawy, co sugeruje, że wdrożone w wcześniejszych kwartałach programy oszczędnościowe przynoszą oczekiwane efekty.
– Liczba graczy skupionych według marek spółki wykazuje w ostatnim czasie tendencję rosnącą. MAU dla Fishing Clash (dalej FC) wyniósł w IV kw. 2023 r. 2,6 mln osób, co stanowi zwyżkę o 17 proc. r/r i spadek o 2 proc. względem poprzedniego kwartału. Dla Hunting Clash (dalej HC) mamy dynamiczny wzrost liczby osób grających – pierwszy raz w historii w myśliwską grę grało więcej niż w wędkarską. Zwyżka r/r wyniosła 76 proc. natomiast kw/kw. 28 proc. Co ciekawe, swoje wyniki poprawiły także gry z segmentu evergreen, czyli Let’s Fish (dalej LF) i Wild Hunt (dalej WH), gdzie łączna liczba osób grających zwiększyła się do 1 mln osób, co oznacza wzrost o 35 proc. r/r i 9 proc. kw/kw. Choć dane operacyjne na pierwszy rzut oka mogą cieszyć, to po nieco głębszej analizie ich ocena mocno się oziębia – komentuje Paweł Bieniek, analityk StockWatch.pl
Przychody w IV kw. 2023 r. wyniosły 108 mln zł i były o 18 proc. niższe r/r i 2 proc. wyższe kw/kw. W porównaniu do analogicznego okresy poprzedniego roku mamy wciąż spadek sprzedaży, ale jeśli zerknąć na rozkład kwartalny, to mamy trzy kwartały z rzędu względnej stabilizacji przychodów. Jak zaznacza analityk StockWatch.pl, nie należy jednak do tego przywiązywać bardzo dużej wagi, gdyż w historii zdarzało się już, że sprzedaż wydawała się stabilizować, a finalnie mocno spadała.
– Struktura sprzedaży pod względem kanałów niewiele się zmienia – wciąż mocno dominującą pozycję posiadają mikropłatności dokonywane przez graczy, natomiast reklamy i licencje mają śladowe udziały w przychodach (choć dla wyników są jednak istotne). Jak można zauważyć poza wspomnianymi wyżej kanałami mamy także „pozostałe”, które stanowią przede wszystkim korektę płatności wykonanych przez graczy na rzecz zachowania współmierności przychodów i kosztów. W poprzednich latach zdarzało się, że te korekty były bardzo mocne, co oznaczało realizację wysokiej sprzedaży (wysokich płatności) napędzanej mocnymi bieżącymi promocjami. W tym kwartale takiej nie było, więc można mniemać, ze spółka zmieniła podejście. Jedni powiedzą, że stało się tak w wyniku zmiany podejścia na bardziej długofalową monetyzację, inni, że nie było programu motywacyjnego, więc nie było po co psuć produktu. – argumentuje Paweł Bieniek, analityk StockWatch.pl.
Więcej o sytuacji fundamentalnej Ten Square Games po IV kw. 2023 r. dowiesz się z najnowszej analizy>> Sklejone skrzela i zardzewiałe wnyki – omówienie sprawozdania finansowego Ten Square Games po IV kw. 2023 r.
W dalszej części analizy znajdziesz omówienie:
- dynamiki przychodów i rentowności w ujęciu kwartalnym
- kwartalnych płatności z poszczególnych gier
- trendów w obszarze kosztów, w tym kosztów zarządu, marketingowych, prowizji z tytułu mikropłatności
- skuteczności w pozyskiwaniu graczy
- skutków nietrafionych decyzji zarządu
- rachunku przepływów oraz bilansu
- podziału zysków z inwestorami
- kapitalizacji i atrakcyjności obecnej wyceny