
(Fot. spółka)
Wyniki finansowe Spyrosoft: zysk netto +165 proc. r/r
W I kwartale 2025 roku Spyrosoft wypracował 144,2 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 33 proc. r/r. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 57 proc. do 13,7 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 9,1 mln zł – o 165 proc. więcej niż rok wcześniej.
EBITDA wzrosła do 16,9 mln zł (+43,9 proc. r/r), przy jednoczesnej poprawie marży EBITDA do 11,8 proc. z 10,9 proc. rok wcześniej. Wzrosty te były możliwe m.in. dzięki mniejszym kosztom tzw. „ławki” oraz wolniejszemu wzrostowi wynagrodzeń.
Problemy w automotive zrekompensowane innymi sektorami
Udział sektora automotive w przychodach spadł do 15 proc. (z 31 proc. rok wcześniej), jednak grupa z nawiązką zrekompensowała to wzrostami w innych segmentach. W szczególności:
– Media & Entertainment: przychody wzrosły do 31,2 mln zł (+186 proc. r/r)
– High Tech & Software: 13,3 mln zł (+70 proc. r/r)
– Connectivity & Industry Automation: 11,8 mln zł (+82 proc. r/r)
– Elektromobilność i OZE: udział wzrósł do 6 proc., m.in. dzięki przejęciu Codibly
Rozwój przychodów wspierał również kontrakt z BBC, który odpowiadał za 15,2 proc. sprzedaży kwartalnej.
Strategia: Przegląd opcji i możliwy debiut na giełdzie zagranicznej
Zarząd spółki kontynuuje realizację strategii na lata 2022-2026 i w I kwartale rozpoczął przegląd opcji strategicznych, ukierunkowanych na potencjalny debiut na dużej giełdzie międzynarodowej. Doradcą procesu została firma Cascadia Capital LLC z Seattle oraz jej polski partner Investsight.
– Realizując założenia strategii, w lutym podjęliśmy decyzję o uruchomieniu procesu przeglądu opcji strategicznych. Dalej zmierzamy do realizacji strategii debiutu na dużej giełdzie międzynarodowej. Na koniec bieżącego roku zarząd przedstawi swoje rekomendacje co do dalszych kroków w tym kierunku lub ewentualnie wyboru alternatywnej ścieżki rozwoju – komentuje Konrad Weiske, prezes zarządu Spyrosoft SA.
Zatrudnienie i ekspansja zagraniczna
Na koniec marca 2025 r. zespół Spyrosoft liczył 1.899 osób, wobec 1.498 rok wcześniej. Zatrudnienie rosło mimo trudnego rynku i presji płacowej w branżach high-tech, takich jak AI. Liczba klientów Grupy wzrosła do 200, a udział rynków zagranicznych w przychodach utrzymał się na poziomie 85 proc. Kluczowymi rynkami były Wielka Brytania (36 proc.), USA i Polska (po 15 proc.), natomiast region DACH spadł do 23 proc. z 39 proc. rok wcześniej.
Podsumowanie: elastyczność i dywersyfikacja napędzają wyniki
Spyrosoft skutecznie poradził sobie z niekorzystnymi trendami w branży motoryzacyjnej dzięki rosnącemu zaangażowaniu w nowe sektory i rynki. Dalsza dywersyfikacja przychodów, organiczny rozwój i ekspansja międzynarodowa stanowią fundamenty obecnego sukcesu. Inwestorzy z uwagą będą śledzić kolejne kroki w kontekście strategicznych decyzji o ewentualnym debiucie zagranicznym, które mogą być kamieniem milowym w historii spółki.
Spyrosoft to firma założona w 2016 roku we Wrocławiu, działająca w branży IT i zajmująca się wytwarzaniem oprogramowania. 17 marca 2022 r. spółka zadebiutowała na GPW, przenosząc się z rynku NewConnect; wchodzi w skład indeksu sWIG80.