ywhfnzwc
Advertisement
PARTNER SERWISU
xwawyyvv

Wittchen: Wyniki IV kw. są obiecujące; w 2024 r. przychody wzrosną o ponad 10 proc.

Omawiane walory:

Grupa Wittchen ocenia, że wyniki sprzedaży w IV kw. br. są obiecujące, liczy na niezły grudzień i z optymizmem patrzy na wynik na koniec roku dzięki okresowi promocji związanym z Black Friday i Black Week, a także dzięki okresowi świątecznemu; natomiast w 2024 r. roku liczy na wzrost przychodów o co najmniej 10 proc. r/r, a także utrzymanie stabilnej marży brutto, poinformowali przedstawiciele spółki.

Fot. spółka

– W momencie kiedy rynek spowalnia, a sprzedaż była na mniejszych od spodziewanych poziomach, zdaliśmy sobie sprawę, że czas wprowadzić dużo działań polepszających nasze wyniki, żeby ograniczać koszty i zwiększać sprzedaż. Musieliśmy przejrzeć, gdzie ograniczać koszty. Staramy się kontrolować naszą sprzedaż zarówno w Polsce, jak i w salonach zagranicznych, a także w marketplace’ach. Zdajemy sobie sprawę, że musimy podnieść efektywność naszego biznesu. IV kwartał to praca nad kosztami i zwiększenie efektywności wszystkich działów, chcemy ustabilizować marżę brutto i chcemy wrócić do dwucyfrowej dynamiki sprzedażowej w 2024 r., czyli rzędu co najmniej 10 proc. r/r – powiedział prezes Jędrzej Wittchen podczas wideokonferencji.

– Konsekwentnie utrzymujemy wysoką marżę brutto, a spodziewany się, że kolejne kwartały pokażą pozytywne efekty naszych działań dotyczących ograniczania kosztów […] Jesteśmy dobrze przygotowani do IV kw. 2023 r. – dodał manager ds. finansów i rozwoju Grzegorz Ochędzan.

➡ #RacjonalneInwestowanie: jak inwestować, a nie uprawiać hazard? ➡ Sprawdź co radzą eksperci z różnych środowisk związanych z rynkiem!

Pytany, jak wygląda IV kw. br. pod względem sprzedaży prezes powiedział, że było bardzo ciepłe lato i nie było wejścia w jesień, gdy we wrześniu zazwyczaj sprzedawane były kolekcje jesienne, a w tym roku wrzesień był ciepły i dodatkowo ciepły był też październik.

– To nie był najlepszy październik, ale za to teraz jest listopad i myślę, że te osoby, które nie zdecydowały się kupować wcześniej, zaczynają kupować teraz. Zauważamy tendencję, że w listopadzie nastąpił pik sprzedażowy związany z Black Friday, a to zamieniło się na Black Week i z niecierpliwością czekamy jak to się skończy, ale sprzedaż jest dobra. W czasie istnienia naszej firmy te piki sprzedażowe zmieniają się i jeszcze niedawno mówiliśmy, że większym szczytem jest sprzedaż przedświąteczna, ale teraz mogę powiedzieć, że teraz to się przesuwa na Czarne Piątki. Wyniki sprzedaży są bardzo obiecujące i liczymy też na niezły grudzień i z optymizmem patrzymy na wynik na koniec roku – powiedział Wittchen.

Ochędzan powiedział też, że w IV kw. 2023 otwarty został nowy salon na Słowacji, utworzona spółka-córka w Austrii i do końca roku otwarty zostanie salon w Rumunii. „Zamierzamy kontynuować naszą strategię 3-etapowego wchodzenia na rynki zagraniczne, czyli najpierw marketplace’y, potem własne e-sklepy, a następnie własne salony” – powiedział.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 6 krajach, 44 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ok 114 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach. Poza Polską, Grupa Wittchen posiada własne sklepy stacjonarne w Czechach, Węgrzech, Ukrainie (placówki franczyzowe), a od tego roku również w Słowacji (pierwszy salon został otwarty w listopadzie w Bratysławie). W grudniu br. pierwszy showroom z logo Wittchen pojawi się w stolicy Rumunii, a w przyszłym roku Grupa planuje – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – otwarcie własnych salonów w krajach niemieckojęzycznych.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 406 mln zł w 2022 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Wittchen rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024 r.

    WITTCHEN, biorąc pod uwagę bieżącą sytuację rynkową, większe zapotrzebowanie na kapitał obrotowy oraz planowaną rozbudowę centrum logistycznego w Palmirach, zarekomendował przeznaczenie zysku netto za 2024 r. w całości na kapitał zapasowy. Jednocześnie intencją zarządu jest, aby w długim terminie WITTCHEN pozostał spółką dywidendową.

  • Wittchen miał 4,2 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    WITTCHEN odnotował 4,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 4,87 mln zł zysku rok wcześniej.

  • Rynkowy rollercoaster trwa w najlepsze, w grze 11 bit studios i Wittchen

    Piątkowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od wzrostów, które szybko zostały wyzerowane. Przed weekendem o wzrosty na GPW może być ciężko i sukcesem będzie jeżeli indeksy nie spadną, ale w średnim terminie perspektywy dla warszawskiej giełdy pozostają dobre.

  • Wittchen na czerwono po słabych wynikach za IV kwartał 2024 r.

    Końcówka 2024 r. okazała się dużo słabsza od oczekiwań. Zysk netto okazał się słabszy ok konsensusu o 46 proc., a EBIT o 13 proc. W piątek rano akcje WITTCHENa tanieją o blisko 9 proc.

  • Wittchen miał 133 mln zł przychodów w IV kw. 2024 r., wzrost o 1 proc. r/r

    WITTCHEN miał 133 mln zł skonsolidowanych przychodów w IV kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 1 proc. r/r. Przychody segmentu detalicznego wyniosły 114,3 mln zł (-1 proc. r/r), zaś segmentu B2B: 18,7 mln zł (+9 proc. r/r). Przychody w 2024 r. wyniosły 454,1 mln zł (-3 proc.), w tym przychody segmentu detalicznego 399 mln zł (-2 proc.), zaś B2B 55,1 mln zł (-10 proc. r/r).




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat