Spółki odzieżowe odnotowały udany początek sezonu letniego i solidarnie poprawiły sprzedaż. Największą dynamiką obrotów może pochwalić się najmniejszy Próchnik, gdzie wzrost w ujęciu r/r wyniósł aż 47 proc. Nieco słabsze, ale nadal znakomite wzrosty odnotowali branżowi giganci. W lipcu obroty obuwniczego CCC zaliczyły zwyżkę o 28 proc., natomiast największego w branży LPP wyniosły 535 mln zł i były o 21 proc. wyższe r/r.
Dynamice sprzedaży sprzyja rozwój kanału internetowego. CCC w styczniu tego roku nabyła eobuwie.pl i dzięki temu notuje zwyżki przychodów innych niż w sklepach stacjonarnych na poziomie setek procent, w samym lipcu 400 proc. r/r. Mające dłuższą historię sprzedaży przez internet LPP odnotowało wzrost sprzedaży segmentu e-commerce na poziomie 170 proc. Wyniki LPP wspiera dodatkowo rozwój sieci sprzedaży. Powierzchnia handlowa lidera rynku na koniec lipca wyniosła 872 tys. mkw, co daje wzrost o 12 proc. r/r. Choć LPP w tym miesiącu nie ujawniła w komunikacie sprzedaży w sklepach porównywalnych (Like for Like), to z opublikowanych danych można szacować w przeliczeniu na złotówkę wzrost na poziomie na około 7 proc.

Źródło: Opracowanie własne na podstawie raportów bieżących spółek.
Nie wszystko jednak wygląda tak dobrze, jak wzrost obrotów. LPP zakomunikowała, że marża handlowa wyniosła w lipcu tylko 38 proc., w porównaniu do 46 proc. przed rokiem, czy 47 proc. w czerwcu tego roku. Podobne dane opublikował Próchnik. Marża brutto wyniosła 45 proc., co stanowi spadek o 2 p.p. w stosunku do czerwca oraz 7 p.p. w ujęciu r/r. Prawdopodobnie na wyniki rzutuje silny dolar, ale potwierdzenie tej tezy znajdziemy dopiero w raportach za III kwartał.