
Fot. spółka
Kubota w 2021 r. nie tylko rozszerzyła swoją ofertę produktową o pierwszą w historii kolekcję odzieży, ale także przekształciła się w spółkę akcyjną. Oferta publiczna akcji spółki rozpoczęła się 10 sierpnia 2021 r. Planowane zakończenie emisji akcji spółki Kubota miało nastąpić 24 sierpnia 2021 r., jednak pełną kwotę udało się zebrać przed czasem.
W trakcie emisji inwestorzy objęli 192.307 akcji zwykłych na okaziciela serii D po cenie emisyjnej 13,00 zł każda. Wycena spółki po ofercie akcji serii D, ze względu na objęcie wszystkich oferowanych akcji, wynosi 17 mln zł.
– Pieniądze z emisji akcji pozwolą na pokonywanie kolejnych barier i jeszcze prężniejszy rozwój. Chcemy je przeznaczyć m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności naszego sklepu kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych. W zeszłym roku nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu. W tym roku wyciągnęliśmy wnioski i ze stabilnym finansowaniem zamierzamy mocno przeć do przodu – wyjaśnia Piotr Kwiatkowski, prezes zarządu Kubota.
Marka oferująca popularne w latach 90. klapki, trzy lata po reaktywacji zmierza na rynek NewConnect. Kubota, przy współpracy z INC S.A., planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect.
– Czeka nas jeszcze kilka czynności formalnych – rejestracja akcji w KRS oraz ich dematerializacja w depozycie prowadzonym przez KDPW, a także ukończenie badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta. Zakładamy, że wykonamy te kroki jeszcze w tym roku, co pozwoli nam na złożenie wniosku o wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect w IV kwartale 2021 lub I kwartale 2022 r. Szacujemy, że faktyczny debiut będzie miał miejsce na przełomie I i II kwartału 2022 r. – nie zależy to jednak od nas, a od decyzji GPW – wyjaśnia Alina Sztoch, dyrektorka operacyjna i szefowa marketingu w spółce.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało nam się zebrać całość kwoty przed zakończeniem emisji. To świetny prognostyk przed debiutem. Społeczność Kuboty po raz kolejny pokazała, jak olbrzymia moc w niej drzemie. W ciągu 4 lat udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie zmienić markę kojarzoną ze Stadionem X-lecia w prężnie działający e-Commerce wsparty sprzedażą hurtową, organicznym rozwojem sklepów stacjonarnych oraz jedyną w Europie kompleksową usługą personalizacji klapków. Ale to dopiero początek, zrobimy wszystko, żeby nie zawieść nowych i dotychczasowych akcjonariuszy firmy oraz osiągać jeszcze lepszą marżę operacyjną w kolejnych latach – dodaje Alina Sztoch.
Spółka planuje złożyć wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect w IV kwartale 2021 r. lub I kwartale 2022 r.