
Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo. Fot. Mat. prasowe
Wyniki Green Hell VR, które w okresie premierowym wspięło się na wysokie miejsca list bestsellerów (tytuł znalazł się na 2. miejscu najlepiej sprzedających się gier na Oculus Store w kilka dni od premiery oraz na 12 miejscu Steam Global Top Sellers w dniu premiery), przełożyły się także na kontynuację trendu wzrostowego w wynikach finansowych Incuvo. W maju bieżącego roku dynamiczny rozwój spółki doceniono także w rankingu polskich producentów gier magazynu Forbes, w którym Incuvo znalazło się na 38. miejscu.
W dniu 12 sierpnia spółka opublikowała wyniki za II kwartał 2022 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej Incuvo wyniosły ponad 14,6 milionów zł (wzrost o 667 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2022 roku), a skonsolidowane EBITDA wzrosła o 1160 proc. do poziomu ponad 5,3 milionów zł. Zysk netto grupy kapitałowej Incuvo wyniósł ponad 4,6 milionów zł (wzrost o 1625 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału).
– Biorąc pod uwagę ciepłe przyjęcie Green Hell VR i wyniki finansowe w drugim kwartale roku, czujemy się pewnie stwierdzając, że obrana przez nas strategia rozwoju przynosi pozytywne efekty. Stawiając na specjalizację w zakresie technologii VR i używając naszych szerokich kompetencji oraz ciągle poszerzającego się know-how, zyskaliśmy mocną pozycję na rynku, adaptując znakomite tytuły do potrzeb entuzjastów VR – podsumował Andrzej Wychowaniec, CEO Incuvo S.A.
– Naszą ambicją jest stanie się jednym z czołowych producentów gier VR na rynku globalnym. Widzimy, że z każdym projektem nasze studio realizuje ten plan i rozwija się. Wierzymy, że nasze kolejne kroki przyniosą nam jeszcze większe zainteresowanie ze strony graczy VR i nie raz zaskoczymy odbiorców naszymi propozycjami – dodał.
Obecnie w planach produkcyjnych Incuvo znajdują się dwa szeroko zakrojone projekty: Green Hell VR w wersji dla nowej technologii VR PlayStation (NGVR/PSVR2) oraz adaptacja VR jednego z IP z portfolio PCF Group. Spółka zapewnia także ciągłe wsparcie dla obecnych już na rynku wersji Green Hell VR – są one regularnie aktualizowane; 29 lipca 2022 roku gra zadebiutowała także na platformie Oculus Rift. Spółka pracuje także nad projektem współfinansowanym ze środków unijnych, „Człowiek w rzeczywistości wirtualnej – opracowanie technologii wspierającej przekształcenia i dostosowania nowych i istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości”, na który otrzymała już ponad 1 milion PLN dofinansowania przyznanego przez NCBiR. Drugi etap projektu, zakończony na początku bieżącego roku, zrealizowano i rozliczono zgodnie z przyjętym harmonogramem.
Incuvo to katowickie studio powstałe w 2012 roku. Spółka początkowo specjalizowała się w tworzeniu gier komputerowych na urządzenia mobilne i konsole. Obecnie całkowicie koncentruje się na wirtualnej rzeczywistości – zajmuje się portingiem oraz produkcją gier na urządzenia VR. Spółka stworzyła m.in. Layers of Fear oraz Blair Witch VR.