
Fot. Answear.com
Giełdowy beniaminek w latach 2014-19 zwiększył skalę biznesu 10-krotnie. W 2019 r. Answear odnotował 311 mln zł przychodów ze sprzedaży. Zdaniem eksperta BM mBanku, to nie koniec wzrostów. W najbliższych trzech latach spółka powinna podwoić sprzedaż, a sprzyjać temu będzie ekspozycja na dynamicznie rozwijający się region CEE, wzrost oferty sprzedażowej, odpowiednie zaplecze logistyczne i technologiczne oraz zabezpieczone fundusze na kapitał obrotowy.
– Zgodnie z szacunkami wartość rynku e-commerce w Europie powinna rosnąć w tempie 7 proc. CAGR 2020-24. W rozbiciu geograficznym Europa Wschodnia i Europa Południowa były regionami o najwyższym wzroście sprzedaży online B2C (dane RetailX). Korzysta na tym Answear, dla którego Ukraina i Rumunia są jednymi z najważniejszych rynków operacyjnych – czytamy w raporcie przygotowanym przez Piotra Bogusza, analityka BM mBanku.
Część środków z emisji akcji zostanie zainwestowana w budowanie rozpoznawalności platformy na obecnych 7 rynkach w regionie CEE, co powinno pozwolić na poprawę sprzedaży przez wzrost ilości wizyt i zwiększenie konwersji.
– Wykorzystanie części środków z emisji na budowanie rozpoznawalności platformy powinno wpłynąć na wzrost liczby odwiedzin i poprawę wskaźnika konwersji (1,8 proc. w 2019 roku vs. 2,7 proc. średnio u konkurentów). Oczekiwane zwiększenie aktywności marketingowej powinno pozwolić na przyśpieszenie wzrostu sprzedaży kosztem rentowności w kolejnych 2-3 latach. Zakładamy, że efekty skali pozwolą na utrzymanie marży EBITDA w zakresie 5-6% do 2024 roku oraz powyżej 6 proc. w kolejnych latach (podobnie do konkurencji) – czytamy w raporcie.
W latach 2017-19 konsekwentne budowanie bazy przychodowej pozwoliło na stopniowe rozwadnianie kosztów logistyki, marketingu i G&A, co wspierało osiąganą rentowność (marża EBITDA wzrosła o 4,6 p.p. r/r do 3,1 proc. w 2019 roku oraz +4,6 p.p. r/r do 6,6 proc. w 9M’20). Zdaniem eksperta Answear ma odpowiednie zaplecze do dalszego skalowania biznesu na obecnych i nowych rynkach regionu CEE. Zgodnie z prognozami Bogusza EBITDA spółki powinna wzrosnąć do 64 mln zł w 2024 roku (+23,5 proc. CAGR 2020-24). Inwestycja w Answear oferuje atrakcyjną ekspozycję na dynamicznie rosnący rynek e-commerce w regionie CEE.
– W latach 2017-19 wąskim gardłem ograniczającym tempo wzrostu był brak odpowiednich środków na kapitał obrotowy. Możliwość finansowania działalności z bieżących przepływów od 2019 roku oraz pozyskanie dodatkowych środków powinny pozwolić na przyśpieszenie utrzymanie wysokiej dynamiki sprzedaży r/r w 2021 roku pomimo wysokiej bazy z 2020 roku – argumentuje Piotr Bogusz.
Answear.com to działający od 2011 r. wiodący e-commerce sprzedający modę w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie Spółka prowadzi działalność w 7 krajach: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech.
Rekomendacja dla Answear.com powstała 4 lutego 2021 r. Autorem rekomendacji jest Piotr Bogusz, analityk BM mBanku. Raport ze skrótem rekomendacji jest do pobrania TUTAJ