ilcwyijg
PARTNER SERWISU
hrdgkkwg

Answear ponad trzykrotnie zwiększył EBITDA w I kwartale 2025 r.

Omawiane walory:

Answear skokowo poprawił wyniki w I kwartale 2025 roku. Przychody wzrosły o 22 proc. rdr do 353 mln zł, a skorygowana EBITDA sięgnęła 10 mln zł – ponad trzykrotnie więcej niż rok wcześniej. Jak zaznacza spółka, to efekt udanej strategii premiumizacji, racjonalizacji kosztów i skutecznego zarządzania operacyjnego.

Answear, ponad, trzykrotnie, zwiększył, EBITDA, pierwszym, kwartale, 2025

Answear

Wysoka dynamika wzrostu przychodów i rentowności

W minionym kwartale Answear potwierdził powrót na ścieżkę wzrostu. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 22,2 proc. rdr, a marża brutto wzrosła o 24 proc. do 140 mln zł. W efekcie skorygowana EBITDA wzrosła aż o 230 proc., osiągając 10 mln zł. Marża brutto wyniosła 39,6 proc., co oznacza wzrost o 0,8 pkt proc. rdr.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Wzrost EBITDA pokazuje, że konsekwentna praca nad poprawą rentowności oraz optymalizacją kosztów przynosi wymierne efekty. Nasze wyniki pokazują, że strategia premiumizacji działa, a my skutecznie uciekamy do przodu konkurencji – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.

Poprawa rentowności była efektem m.in. racjonalizacji wydatków marketingowych, dostosowanych do nowej fazy rozwoju spółki, oraz ograniczenia kosztów logistycznych (z 14 proc. do 13,3 proc. mimo wzrostu wynagrodzenia minimalnego). Średnia wartość zamówienia wzrosła, a liczba sztuk w koszyku spadła, co przełożyło się na efektywniejszą logistykę.

Udany początek roku również dla PRM

Znaczącą poprawę odnotowała również marka PRM, skierowana do klientów high-end fashion & sneakers. Przychody wzrosły aż o 57 proc. rdr, a EBITDA osiągnęła dodatni poziom 0,9 mln zł. To efekt udoskonalonej oferty, skutecznych działań marketingowych i rosnącego ruchu w concept store zlokalizowanym w Fabryce Norblina w Warszawie.

Silna pozycja rynkowa i dalsza ekspansja w segmencie premium

Answear umacnia swoją pozycję jako jeden z najszybciej rosnących graczy fashion e-commerce w Europie Środkowej. W minionym kwartale oferta spółki została poszerzona o kolejne prestiżowe marki, takie jak BALLY, ERMANNO SCERVINO, MISSONI, Off-White, Max Mara czy RAG & BONE.

– Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji założonych celów. Pierwszy kwartał był dla nas udany, choć warto pamiętać, że to tradycyjnie spokojny okres w naszej branży. Z optymizmem obserwujemy drugi kwartał, który sezonowo należy do najmocniejszych – ocenia Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.

Spółka działa obecnie na 12 rynkach i planuje dalszą ekspansję. Strategia zakłada rozwój w segmencie premium, dalszą optymalizację operacyjną oraz wzmacnianie lojalności klientów m.in. przez program Answear Club.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Answear z 17-proc. wzrostem przychodów po 9 miesiącach 2025 r.

    ANSWEAR utrzymał zakładaną dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo bardzo wymagającej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Wstępne przychody ze sprzedaży wyniosły w III kw. 393 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. r/r. Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2025 r., przychody wyniosły 1 145 mln zł, notując wzrost o 17 proc. r/r.

  • Answear: Wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu

    Gośćmi poniedziałkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Krzysztof Bajołek – prezes zarządu oraz Jacek Dziaduś – wiceprezes zarządu ds. finansowych ANSWEAR.com. Tematem spotkania były wyniki za I półrocze 2025 roku.

  • Inwestorzy czekają na „Trzy wiedźmy” i Moody’s. Mocne wzrosty Huuuge i Answear

    "Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, ANSWEAR, Enter Air i Selvita.

  • Answear zwiększa zyski. EBITDA przebiła 20 mln zł w II kwartale

    ANSWEAR.com odnotował znaczącą poprawę rentowności w II kwartale 2025 roku. EBITDA spółki sięgnęła 20,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec straty rok wcześniej. Spółka kontynuuje strategię premiumizacji i umacnia pozycję lidera w regionie.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat