
Answear
Wysoka dynamika wzrostu przychodów i rentowności
W minionym kwartale Answear potwierdził powrót na ścieżkę wzrostu. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 22,2 proc. rdr, a marża brutto wzrosła o 24 proc. do 140 mln zł. W efekcie skorygowana EBITDA wzrosła aż o 230 proc., osiągając 10 mln zł. Marża brutto wyniosła 39,6 proc., co oznacza wzrost o 0,8 pkt proc. rdr.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Wzrost EBITDA pokazuje, że konsekwentna praca nad poprawą rentowności oraz optymalizacją kosztów przynosi wymierne efekty. Nasze wyniki pokazują, że strategia premiumizacji działa, a my skutecznie uciekamy do przodu konkurencji – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.
Poprawa rentowności była efektem m.in. racjonalizacji wydatków marketingowych, dostosowanych do nowej fazy rozwoju spółki, oraz ograniczenia kosztów logistycznych (z 14 proc. do 13,3 proc. mimo wzrostu wynagrodzenia minimalnego). Średnia wartość zamówienia wzrosła, a liczba sztuk w koszyku spadła, co przełożyło się na efektywniejszą logistykę.
Udany początek roku również dla PRM
Znaczącą poprawę odnotowała również marka PRM, skierowana do klientów high-end fashion & sneakers. Przychody wzrosły aż o 57 proc. rdr, a EBITDA osiągnęła dodatni poziom 0,9 mln zł. To efekt udoskonalonej oferty, skutecznych działań marketingowych i rosnącego ruchu w concept store zlokalizowanym w Fabryce Norblina w Warszawie.
Silna pozycja rynkowa i dalsza ekspansja w segmencie premium
Answear umacnia swoją pozycję jako jeden z najszybciej rosnących graczy fashion e-commerce w Europie Środkowej. W minionym kwartale oferta spółki została poszerzona o kolejne prestiżowe marki, takie jak BALLY, ERMANNO SCERVINO, MISSONI, Off-White, Max Mara czy RAG & BONE.
– Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji założonych celów. Pierwszy kwartał był dla nas udany, choć warto pamiętać, że to tradycyjnie spokojny okres w naszej branży. Z optymizmem obserwujemy drugi kwartał, który sezonowo należy do najmocniejszych – ocenia Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.
Spółka działa obecnie na 12 rynkach i planuje dalszą ekspansję. Strategia zakłada rozwój w segmencie premium, dalszą optymalizację operacyjną oraz wzmacnianie lojalności klientów m.in. przez program Answear Club.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.