pctcwthl
Advertisement
PARTNER SERWISU
kxhpldxb

Answear ponad trzykrotnie zwiększył EBITDA w I kwartale 2025 r.

Omawiane walory:

Answear skokowo poprawił wyniki w I kwartale 2025 roku. Przychody wzrosły o 22 proc. rdr do 353 mln zł, a skorygowana EBITDA sięgnęła 10 mln zł – ponad trzykrotnie więcej niż rok wcześniej. Jak zaznacza spółka, to efekt udanej strategii premiumizacji, racjonalizacji kosztów i skutecznego zarządzania operacyjnego.

Answear, ponad, trzykrotnie, zwiększył, EBITDA, pierwszym, kwartale, 2025

Answear

Wysoka dynamika wzrostu przychodów i rentowności

W minionym kwartale Answear potwierdził powrót na ścieżkę wzrostu. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 22,2 proc. rdr, a marża brutto wzrosła o 24 proc. do 140 mln zł. W efekcie skorygowana EBITDA wzrosła aż o 230 proc., osiągając 10 mln zł. Marża brutto wyniosła 39,6 proc., co oznacza wzrost o 0,8 pkt proc. rdr.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Wzrost EBITDA pokazuje, że konsekwentna praca nad poprawą rentowności oraz optymalizacją kosztów przynosi wymierne efekty. Nasze wyniki pokazują, że strategia premiumizacji działa, a my skutecznie uciekamy do przodu konkurencji – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.

Poprawa rentowności była efektem m.in. racjonalizacji wydatków marketingowych, dostosowanych do nowej fazy rozwoju spółki, oraz ograniczenia kosztów logistycznych (z 14 proc. do 13,3 proc. mimo wzrostu wynagrodzenia minimalnego). Średnia wartość zamówienia wzrosła, a liczba sztuk w koszyku spadła, co przełożyło się na efektywniejszą logistykę.

Udany początek roku również dla PRM

Znaczącą poprawę odnotowała również marka PRM, skierowana do klientów high-end fashion & sneakers. Przychody wzrosły aż o 57 proc. rdr, a EBITDA osiągnęła dodatni poziom 0,9 mln zł. To efekt udoskonalonej oferty, skutecznych działań marketingowych i rosnącego ruchu w concept store zlokalizowanym w Fabryce Norblina w Warszawie.

Silna pozycja rynkowa i dalsza ekspansja w segmencie premium

Answear umacnia swoją pozycję jako jeden z najszybciej rosnących graczy fashion e-commerce w Europie Środkowej. W minionym kwartale oferta spółki została poszerzona o kolejne prestiżowe marki, takie jak BALLY, ERMANNO SCERVINO, MISSONI, Off-White, Max Mara czy RAG & BONE.

– Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji założonych celów. Pierwszy kwartał był dla nas udany, choć warto pamiętać, że to tradycyjnie spokojny okres w naszej branży. Z optymizmem obserwujemy drugi kwartał, który sezonowo należy do najmocniejszych – ocenia Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.

Spółka działa obecnie na 12 rynkach i planuje dalszą ekspansję. Strategia zakłada rozwój w segmencie premium, dalszą optymalizację operacyjną oraz wzmacnianie lojalności klientów m.in. przez program Answear Club.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat