ozudqljh
PARTNER SERWISU
kfcfcinm

Answear rośnie dzięki środkom z IPO

Omawiane walory:
W II kwartale Answear zwiększył sprzedaż online względem "pandemicznego" pierwszego kwartału. W budowaniu skali biznesu spółce pomogły środki z ubiegłorocznej oferty publicznej.
answear,wyniki,handel,online,ecommerce

Answear rośnie dzięki środkom z IPO

Mimo otwarcia galerii handlowych na początku maja, Answear nie zwolnił tempa. W II kwartale spółka zanotowała ponad 146 mln zł przychodów ze sprzedaży. To wynik o nie tylko o 41 proc. lepszy niż przed rokiem, ale też o 21 proc. wyższy niż w „pandemicznym” I kwartale br., gdy galerie handlowe i sklepy stacjonarne były zamknięte.

– Rosnące przychody ze sprzedaży przy jednoczesnej poprawie marży pozwoliły na zwiększenie budżetu marketingowego do poziomu 15,1 proc. sprzedaży online w I poł. 2021 wobec 11,1 proc. w I poł. 2020. Dzięki temu Answear.com zrealizował w okresie objętym sprawozdaniem dwie szerokozasięgowe kampanie medialne w TV i video on-line, co jest osiągnięciem bez precedensu w historii firmy. Pomimo znaczącego wzrostu wydatków marketingowych, dzięki wzrostowi skali działalności oraz rozwodnieniu kosztów stałych, Answear.com uzyskał rentowność na poziomie EBITDA w wysokości 6,5 proc. przychodów ze sprzedaży. Obok wzmocnienia trendu wzrostu sprzedaży, pierwsze półrocze 2021 to okres kontynuacji intensywnych działań i wysiłków całej organizacji skierowanych na systematyczne poprawianie kluczowych wskaźników operacyjnych – czytamy w komentarzu zarządu do wyników.

>> W czwartek, 23 września, o godz. 12:00 zapraszamy na webinar i czat inwestorski z Krzysztofem Bajołkiem, prezesem zarządu i Jackiem Dziadusiem, dyrektorem finansowym Answear.com SA.

Na poziomie netto Answear odnotował 5,72 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2021 r. wobec 9,98 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 7,21 mln zł wobec 13,51 mln zł zysku rok wcześniej.

– W związku z wejściem na GPW i dokapitalizowaniem spółki, bariery finansowe rozwoju zostały zlikwidowane, a spółka była w stanie realizować swoją strategię. Answear.com jest obecny na wszystkich głównych rynkach regionu, a stale poszerzana o nowe kategorie i marki bogata oferta produktowa oraz intensyfikacja działań marketingowych skutkuje obserwowanymi wzrostami sprzedaży. Answear.com szybko reaguje na trendy pojawiające się na rynku i dostosowuje ofertę do aktualnych potrzeb konsumentów – czytamy w raporcie spółki.

W całym I półroczu 2021 r. spółka miała 8,76 mln zł jednostkowego zysku netto w porównaniu z 2,52 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 269,6 mln zł w porównaniu z 173,24 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 17,64 mln zł w I poł. br wobec 12,18 mln zł straty rok wcześniej.

– W I poł. 2021 zanotowaliśmy 71 mln odwiedzin, a rosnący współczynnik konwersji do 2,21% w pierwszej połowie 2021 r. przekłada się bezpośrednio na zwiększenie liczby zamówień składanych przez naszych klientów. Szczególnie ważny jest wzrost średniej wartości zamówienia: poprawa tego parametru przekłada się na rentowność firmy, ponieważ przy stałym koszcie wysyłki i płatności, bezpośrednie koszty sprzedaży jednostkowego zamówienia są w ujęciu procentowym niższe dla wyższych paragonów. Tendencja wzrostu średniego paragonu powinna utrzymać się w latach następnych, zarówno poprzez zwiększanie udziału marek premium w ofercie, jak i intensyfikację działań marketingowych skierowanych na poprawę tego parametru – czytamy także.

Answear.com to założony w 2011 e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 8 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Grecji, Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od stycznia 2021 r. W środę na zamknięciu sesji za jeden walor spółki płacono 35,40 zł (+3,8 proc.).

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Answear z 17-proc. wzrostem przychodów po 9 miesiącach 2025 r.

    ANSWEAR utrzymał zakładaną dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo bardzo wymagającej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Wstępne przychody ze sprzedaży wyniosły w III kw. 393 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. r/r. Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2025 r., przychody wyniosły 1 145 mln zł, notując wzrost o 17 proc. r/r.

  • Answear: Wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu

    Gośćmi poniedziałkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Krzysztof Bajołek – prezes zarządu oraz Jacek Dziaduś – wiceprezes zarządu ds. finansowych ANSWEAR.com. Tematem spotkania były wyniki za I półrocze 2025 roku.

  • Inwestorzy czekają na „Trzy wiedźmy” i Moody’s. Mocne wzrosty Huuuge i Answear

    "Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, ANSWEAR, Enter Air i Selvita.

  • Answear zwiększa zyski. EBITDA przebiła 20 mln zł w II kwartale

    ANSWEAR.com odnotował znaczącą poprawę rentowności w II kwartale 2025 roku. EBITDA spółki sięgnęła 20,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec straty rok wcześniej. Spółka kontynuuje strategię premiumizacji i umacnia pozycję lidera w regionie.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat