vfnjibkt
PARTNER SERWISU

Answear zanotował ponad 50-proc. skok przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2023 r.

Omawiane walory:

Answear według wstępnych danych wypracował w I kw. 2023 r. 271 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 52 proc. r/r. Jak zaznacza spółka, jest jedna z najwyższych dynamik wśród platform fashion e-commerce w Europie.

answear,wyniki,handel,online,ecommerce

Answear.com z przychodami ze sprzedaży o 52 proc. większymi rdr. w I kw. 2023 r.

– Rok 2023 rozpoczęliśmy mocnymi wynikami sprzedażowymi za I kwartał. Bardzo dobre dane to efekt konsekwentnej realizacji strategii oraz wykorzystania zbudowanego potencjału naszej marki na 11 rynkach w regionie CEE. Wypracowane wyniki stawiają nas w gronie najszybciej rosnących e-commerce oferujących modę w Europie. Jest to również dowód, iż nasz biznes ma solidne fundamenty i mimo trudnej sytuacji rynkowej potrafi rosnąć o ponad 50 proc. rdr. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

W I kw. br. Answear kontynuował na wszystkich rynkach działania marketingowe nastawione na budowanie świadomości marki poprzez szerokozasięgowe kampanie telewizyjne i video-online. Dodatkowo spółka elastycznie i reaktywnie zarządzała budżetami marketingowymi wzmacniając sprzedaż na rynkach, na których obserwuje największą efektywność realizowanych kampanii, z korzyścią dla globalnego wzrostu sprzedaży.

– Na wszystkich 11 rynkach konsekwentnie osiągamy dodatnią dynamikę sprzedaży, co przybliża nas do realizacji celu, jakim jest budowa lidera w branży fashion e-commerce w regionie CEE. Nasz wzrost wspieramy z jednej strony zwinnym zarządzaniem budżetami marketingowymi oraz działaniami nakierowanymi na wzmocnienie świadomości marki, z drugiej strony stałą pracą nad optymalizacją oferty produktowej  – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

Dodatkowo spółka dobrze wykorzystała okres wyprzedaży i optymalnie zaplanowała budżety zakupowe, co pozwoliło na przyśpieszenie rotacji zapasów i optymalizację marży.

➡ #RacjonalneInwestowanie: jak inwestować, a nie uprawiać hazard? ➡ Sprawdź co radzą eksperci z różnych środowisk związanych z rynkiem!

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Answear z 17-proc. wzrostem przychodów po 9 miesiącach 2025 r.

    ANSWEAR utrzymał zakładaną dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo bardzo wymagającej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Wstępne przychody ze sprzedaży wyniosły w III kw. 393 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. r/r. Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2025 r., przychody wyniosły 1 145 mln zł, notując wzrost o 17 proc. r/r.

  • Answear: Wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu

    Gośćmi poniedziałkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Krzysztof Bajołek – prezes zarządu oraz Jacek Dziaduś – wiceprezes zarządu ds. finansowych ANSWEAR.com. Tematem spotkania były wyniki za I półrocze 2025 roku.

  • Inwestorzy czekają na „Trzy wiedźmy” i Moody’s. Mocne wzrosty Huuuge i Answear

    "Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, ANSWEAR, Enter Air i Selvita.

  • Answear zwiększa zyski. EBITDA przebiła 20 mln zł w II kwartale

    ANSWEAR.com odnotował znaczącą poprawę rentowności w II kwartale 2025 roku. EBITDA spółki sięgnęła 20,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec straty rok wcześniej. Spółka kontynuuje strategię premiumizacji i umacnia pozycję lidera w regionie.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat