Komunikat prasowy, 11 kwietnia 2016 r.
W marcu b.r. Grupa Baltona zanotowała znaczący wzrost przychodów netto w jednym z kluczowych segmentów działalności – food & beverage. Dynamika sprzedaży w punktach gastronomicznych wyniosła w ubiegłym miesiącu 18% r/r. Na zadowalającym poziomie utrzymuje się także sprzedaż w segmencie travel retail, natomiast spadek widoczny w przypadku segmentu B2B pozostaje następstwem konsekwentnie prowadzonych działań, polegających na zamykaniu nierentownych linii biznesowych.
Z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzrost sprzedaży w punktach gastronomicznych zlokalizowanych w portach lotniczych i na dworcu kolejowym w Krakowie. Jest to dla nas szczególny powód do dumy, ponieważ działalność w tym segmencie prowadzimy dopiero od 3 lat. Osiągnięcie dwucyfrowego wzrostu przychodów netto pokazuje, że nasze formaty gastronomiczne – Coffee Corner, Coffee Express, Corner Dog i Travel Chef dobrze wpasowują się w potrzeby konsumentów. Mam nadzieję, że podobnie będzie w przypadku Cavarious – nowego formatu kawiarnianego, który już niedługo uruchamiamy na Lotnisku w Katowicach. – mówi Piotr Kazimierski, prezes zarządu spółki PHZ Baltona SA.
Prognozy pozostają optymistyczne. Obserwujemy dynamiczny wzrost ruchu pasażerskiego na większości lotnisk, a warto pamiętać, że szczyt sezonu urlopowego dopiero przed nami. Jak wynika z danych opublikowanych przez port lotniczy w Modlinie, w pierwszym kwartale 2016 lotnisko obsłużyło około 670 tys. pasażerów, czyli 30% więcej niż przed rokiem. Dzięki temu dynamicznemu rozwojowi w pierwszym kwartale 2016 roku liczba pasażerów na lotnisku w Modlinie stanowiła już blisko 1/3 pasażerów obsługiwanych na Okęciu. Na lotnisku w Modlinie jesteśmy obecni z działalnością F&B– dodaje Piotr Kazimierski.