
Cloud Technologies miało 2,42 mln zł zysku netto, 5,73 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2023 r.
Znormalizowany (tj. uwzględniający koszt programu motywacyjnego) skonsolidowany zysk netto wyniósł w I kw. br. 3 mln zł wobec 2,2 mln zł zysku rok wcześniej, podano w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 3,09 mln zł wobec 2,44 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 5,73 mln zł wobec 4,53 mln zł zysku rok wcześniej; skorygowany zysk EBITDA w I kw. br. wyniósł 6,3 mln zł wobec 4,5 mln zł zysku rok wcześniej.
– EBITDA [skorygowana] w kluczowym dla rozwoju spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 7 mln zł, co oznacza wzrost o 49 proc. r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 66 proc. – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 13,94 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 10,02 mln zł rok wcześniej.
– W I kwartale tego roku ponownie uzyskaliśmy rekordowe wyniki. Rosnące przychody oraz EBITDA potwierdzają skuteczność naszego modelu biznesowego oraz potencjał do dalszego wzrostu organicznego. Wypracowanie 10,6 mln PLN przychodu ze sprzedaży danych w I kwartale roku, który ze względu na sezonowość w branży reklamy jest słabszym sprzedażowo okresem, oraz zwiększenie marżowości segmentu do 66 proc. oznacza, że jesteśmy w stanie dalej konsekwentnie poprawiać wyniki, efektywnie wykorzystując naszą autorską technologię oraz unikalny know-how – skomentował prezes Piotr Prajsnar, cytowany w komunikacie.
– Wierzę, że realizacja ogłoszonej przez nas niedawno strategii rozwoju na lata 2023-2025, której elementem jest m.in. zwiększanie wolumenu sprzedawanych danych również w nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu, na przykład w sektorze sztucznej inteligencji, przyniesie dalszy dynamiczny rozwój Cloud Technologies – dodał prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 2,2 mln zł wobec 2,2 mln zł zysku rok wcześniej.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka była notowana na rynku NewConnect od 2012 r., a w grudniu 2022 r. przeszła na rynek główny GPW.