
Wawel dostał zielone światło na skup akcji własnych za 56 mln zł
W nowej strategii PMPG Polskie Media zamierza postawić na inwestycje typu Media for Equity, które polegają na zapewnieniu firmom wsparcia medialnego w zamian za udział w kapitale oraz wsparcie finansowe.
– Mamy już za sobą pierwszą inwestycję na zasadzie media for equity. W 2019 r. zainwestowaliśmy w RedDeer.Games, co zaowocowało znaczącym wzrostem rozpoznawalności i wartości tej spółki. Obecnie jest to jedno z najszybciej rosnących studiów gamedev w Europie. Przyszłych inwestycji będziemy szukać w takich obszarach jak: technologie medyczne, edukacja, zielona energia czy e-commerce, oferując im szeroką platformę medialną do promocji ich produktów i usług – mówi Katarzyna Gintrowska.
Grupa PMPG planuje również zewnętrzne pozyskiwanie kapitału. W planie jest m.in. IPO Orlego Pióra, którego debiut na GPW planowany jest w 2025 r. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój i inwestycje w nowe technologie oraz rozszerzenie oferty. Z kolei RedDeer.Games prowadzi obecnie rundę inwestycyjną o wartości 5 mln USD.
W nowej strategii Grupa PMPG zamierza również poprawić relacje z interesariuszami. W opracowaniu jest nowa przejrzysta strona internetowa www.pmpg.pl, która polepszy komunikację z inwestorami i w sposób klarowny przedstawi szerokie spektrum działań prowadzonych przez PMPG. Poddawany analizie jest również rebranding firmy, którego można spodziewać się na przełomie roku 2024/2025 – mający na celu zwiększenie świadomości o działalności PMPG w oczach partnerów i inwestorów spółki.
Nowy kierunek ma na celu wzmocnić pozycję PMPG na rynku mediów oraz wpłynąć na jej zrównoważony wzrost w najbliższych latach, co będzie miało bezpośredni wpływ na budowę wartości dla akcjonariuszy.
PMPG Polskie Media działa na rynku tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca serwisu wprost.pl, e-tygodnika „Wprost” i „Magazynu Wprost Premium” oraz spółka Orle Pióro, wydawca serwisu dorzeczy.pl i tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.